fbpx

עושים ריסטרט לגוף

שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת לאמץ הרגלים חדשים ולהיפטר מהרגלים ישנים ומזיקים. כשמדובר בבריאות הגוף שלנו, דווקא שינויים קיצוניים ומיידיים עלולים להסתיים בכישלון ובחזרה מהירה להרגלים רעים ולכן מומלץ תמיד להתחיל לאט לאט ולשנות בכל פעם הרגל בעייתי אחד או לאמץ לחלופין הרגל חיובי ובריא אחר במקום.

ריכזנו כמה הרגלים בעייתיים שכולנו מכירים. נסו בשלב הראשון לשנות אפילו הרגל אחד כזה ועם הזמן תיווכחו בהשפעה החיובית על הגוף. בהמשך, ניתן לנסות לעבור להרגלים נוספים במתינות ובסבלנות רבה כמובן.

הפחיתו בקפאין

צריכה מופרזת של קפאין, הנמצא בכמויות גבוהות בקפה, משפיעה לרעה על הגוף. היא מעלה את רמות הקורטיזול, מה שמגביר תחושות של מתח וחרדה. היא עשויה להעלות בטווח הארוך את לחץ הדם על ידי המרצתו, עלולה לגרום לדיכוי התיאבון ולפגוע בתזונה התקינה ופוגעת בספיגת מינרלים בגוף כמו סידן.

מומלץ להפחית את צריכת הקפה שלכם בחצי, ובאופן אידיאלי לא לשתות יותר מכוס קפה אחת בכל יום.

Immu Optimizer

מבוסס על רכיבים טבעיים
מיוצר תחת בקרה של מערכת ניהול איכות משולבת העונה לדרישות GMP, ISO22000 , HACCP
תוסף תזונה המבוסס על רכיבים טבעיים, המסייע לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עוזר במניעת התפשטות וההתפתחות של מחלות ונגיפים.

הפחיתו בשתייה מתוקה

ובאופן כללי בצריכת סוכר המכיל עשרות רעלנים מזיקים הפוגעים במערכות השונות בגופינו. עודף סוכר פוגע בין היתר בכבד, מעודד אכילת יתר וגורם להשמנה, מעודד היווצרות של דלקות כרוניות ומפתח תלות והתמכרות בקלות רבה.

בשתייה מתוקה יש כמויות סוכר גבוהות ולכן מומלץ להפחית בהרגל הזה כמה שיותר ואם אפשר – גם להיפטר ממנו לחלוטין. במיוחד כדאי להיזהר ממשקאות ממותקים המתחזים למשקאות בריאים. קראו את רשימת הרכיבים בסבלנות והחליפו את המשקאות הממותקים במיצים טבעיים ובריאים.

ותרו על הג'אנק פוד

ובייחוד על מאכלים שאתם רוכשים מחוץ לבית. בפרט מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים בשמן עמוק, מסוכר בכמויות גבוהות ומפחמימות ריקות כמו קמח לבן למשל. לצד הפעולות הללו מומלץ לעבור לשגרת תזונה וארוחות קבועה.

ברגע שתרגילו את הגוף שלכם ללוח זמנים מסוים, יהיה לו קל הרבה יותר לנצל את המקסימום מהרכיבים התזונתיים ולרדת במשקל. מעבר ליתרונות הבריאותיים הברורים, תהנו בנוסף מחיסכון כספי משמעותי מדי חודש.

עברו לבשר רזה

הבשר התעשייתי אותו ניתן למצוא במרבית רשתות המזון והקצביות כיום הוא חסר רכיבים תזונתיים חיוניים רבים, ביניהם מינרלים וויטמינים מסוגים שונים. יתרה מזאת, שיטות בישול ועיבוד בשר כמו צלייה או "על האש" מביאות לשחרור רעלן מזיק המסוגל ליצור מוטציות בתאים שונים בגוף. מומלץ בראש ובראשונה לעבור לבשר רזה ולצרוך בעיקר עוף (עדיף חלקים נטולי שומן כמו חזה ולא כנפיים רוויות בשומן) ודגים.

הפחיתו עד כמה שניתן בבשר אדום ואם אתם כבר בוחרים לאכול בשר בקר – בחרו בחלקים כמו סינטה שהם רזים יחסית, ולא בחלקים השמנים יותר כמו נתחי אנטריקוט.

החליפו את כלי האלומיניום בנחושת

כלי אלומיניום ובפרט כלים חד פעמיים, מכילים חומרים כימיים מזיקים רבים המשתחררים אל המזון בטמפרטורות בישול גבוהות. הכימיקלים האלה מסבים נזקים כבדים לגוף ואף דוחקים הצידה מינרלים חשובים כמו סלניום החיוני לתפקוד יעיל של המוח ולחידוד היכולות הקוגניטיביות.

במקום כלי אלומיניום מומלץ לעבור לכלי נחושת ובכל מקרה לבדוק היטב לפני רכישת כלים את ההרכב הכימי במוצר שאתם עתידים לרכוש. מוצרים רבים נושאים סימונים ייחודיים המצביעים על כך כי הם עמידים לחום גבוה, וגם בבישול או אפייה אין חשש משחרור חומרים רעילים.

היפרדו מדבש מחומם

אחת מתרופות הסבתא המוכרות ביותר במקרים של צינון או קירור היא תה עם דבש. ואכן, לדבש יש סגולות רפואיות רבות כמו למשל סיוע במניעת מחלות לב וסוגים שונים של סרטן. כמו כן הדבש הוא אנטי דלקתי ומצמצם מיצי קיבה עודפים, אך כאשר הוא עובר חימום, כמו כששמים אותו בתה רותח, לא רק שהוא מאבד מהסגולות שלו, אלא גם שהוא משחרר כימיקלים רעילים הפוגעים בגוף.

הימנעות מחימום דבש בכל דרך שהיא תבטיח את השמירה על המינרלים והאנזימים החיוניים שבו.

אם כבר מתוק שיהיה איכותי

מוצרים שונים כמו גלידות וחטיפים תעשייתיים מורכבים משילוב של חומרים כימיים שונים או מיוצרים על ידי תהליכים כימיים כאלו. המזונות הללו מזיקים לגוף, וזה מעבר לסוכר הרב שהם מכילים (שכידוע, אינו בריא כלל). עם זאת, צריכה של סוכר ודברי מתיקה במינונים נמוכים היא פחות מזיקה לטווח הרחוק ואם אתם עושים זאת במתינות בהחלט אין מניעה ליהנות ממתוקים מדי פעם.

בכל זאת רצוי לבחור תמיד במוצרי מזון איכותיים כמו גלידות איכותיות המבוססות על חלב/שמנת, שוקולד המכיל ריכוז גבוה של קקאו וכמובן כמה שפחות סוכר. לצד זאת זכרו כי גם תחליפי הסוכר השונים הם לא הרכיבים הכי בריאים שתוכלו להכניס לגוף והעדיפות היא תמיד ליהנות מטעמים מתוקים ממקור טבעי כמו תמרים, דבש או פירות.

בשורה התחתונה

כפי שאתם רואים, לא מדובר במדריך מורכב או מתודה סגפנית וקשה ליישום, אלא בכמה הרגלים מזיקים שכולנו סיגלנו לעצמנו עם השנים.

מומלץ שלא לתקוף את כל היעדים במכה, שכן שינוי קיצוני שכזה בהרגלים בהחלט עשוי ליצור תסכול ולהחזיר אתכם לסורכם בהקדם. במקום זה, בחרו הרגל אחד שאתם מרגישים שיהיה לכם קל לשנות והתמידו איתו במשך זמן מה.

ברגע שתרגישו את ההשפעה החיובית על הגוף שלכם, זה יהיה קל הרבה יותר לעבור ולשנות הרגלים נוספים ולסגל הרגלים חדשים טובים יותר, לחיים בריאים הרבה יותר. בהצלחה!

דברו איתנו בתגובות

השאירו תגובה

Logo