fbpx

רשימת המזונות שיעשו לכם טוב

בשנים האחרונות המודעות לתזונה בריאה, מאוזנת ונכונה יותר הולכת וגוברת. לתהליך המבורך הזה ישנן כמה סיבות והעיקריות שבהן הן החשיפה הגדולה של כלל הציבור למידע רב דרך ערוצי טלוויזיה ורשתות חברתיות, הפיכתם של "גורואים" לתזונה ובריאות לאושיות רשת של ממש ולמיאוס כללי של אנשים רבים מתופעות הלוואי וחוסר האנרגיה הנלוות לצריכה של מזונות המזיקים לגוף.

היום ישנן גישות רבות המצביעות על צורך בהתאמה אישית של תפריט ומרכיבים תזונתיים לכל אדם לשמירה אידיאלית על הבריאות, אך עם זאת מדובר בפריווילגיה שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו. נוסף לכך, היכרות עם סוגי מזון בעלי סגולות מסוימות, עשויה להשפיע לטובה על הגוף וכמובן שילוב המזונות הללו בתזונה היומית, יכול לגרום לנו להרגיש טוב הרבה יותר. הנה כמה מאכלים שמומלץ לשלב בתפריט:

מזונות בסיסיים

ראשית, מומלץ לשלב בתזונה היומית מזונות בסיסיים, אותם ניתן לצרוך כחטיפים ממש ולא בהכרח בארוחות גדולות ומסודרות. שקדים ואגוזים למשל, עשירים בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף. אגוז ברזיל עשיר בנוגדי חימצון, תורם לחיזוק מערכת החיסון, מסייע באיזון לחץ הדם ומהווה מקור מעולה של סלניום לגוף.

אגוזי מלך משפרים את זרימת הדם ומפחיתים את רמות הכולסטרול בו, מורידים את רמות הסוכר ומפחיתים את הסיכון לליקויים לבביים.

Immu Optimizer

מבוסס על רכיבים טבעיים
מיוצר תחת בקרה של מערכת ניהול איכות משולבת העונה לדרישות GMP, ISO22000 , HACCP
תוסף תזונה המבוסס על רכיבים טבעיים, המסייע לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עוזר במניעת התפשטות וההתפתחות של מחלות ונגיפים.

יתרה מזאת, מומלץ בהחלט לצרוך כמה שיותר ירקות ירוקים מדי יום העשירים בכלורופיל התורם ליצור תאי דם אדומים ובכך משפר את זרימת הדם ומסייע בניקוי רעלים בדם ובהעלאת רמות הברזל.

פירות

לא בכדי אחד המשפטים שכולנו מכירים מתקופת הילדות הוא "קח פרי ותהיה לי בריא". ישנם כמובן סוגים רבים של פירות, אבל חשוב לדבר על היתרונות הרבים של הפירות הבסיסיים יותר כדוגמת בננה, תפוח ואגס.

התפוח למשל מקל במידה משמעותית על הפרעות בכבד והסתיידות עורקים ומגן מפני זיהומים פוטנציאליים במערכת העיכול, האגס יקל על לחץ דם גבוה והפרעות לבביות הנובעות מכך והבננה מנטרלת ביעילות רבה רעלים שונים, מרגיעה במצבים של שלשולים ומסייעת במקרים של חולשה כללית.

באופן כללי פירות מכילים נוזלים רבים המומלצים כחלק מצריכת המים היומית, עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לפעולת מערכת העיכול, מכילים ויטמינים ואנטי אוקסידנטים רבים ואפילו עשויים להפחית תחושות של דיכאון וחרדה.

ברוקולי ונבטי ברוקולי

בעבר סבל הברוקולי מיחסי ציבור רעים ומתפיסה לא מוצדקת בהחלט כי מדובר בירק לא טעים. היום הוא כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהתזונה של ישראלים רבים ומעבר לטעם הייחודי שלו הוא מתאפיין בסגולות בריאותיות רבות.

הברוקולי מסוגל לאזן סוכרת מסוג 2, להפחית את כמויות הכולסטרול בדם, לסייע בשיקום הכבד ולטפל בדלקות מקומיות. אם לא די בכך, הוא מסייע בתהליכי שריפת שומנים בגוף ומומלץ לשלבו בתזונה לירידה טבעית ונכונה במשקל.

מיץ כרוב

תזונאים רבים מתייחסים למיץ הכרוב כאל אחד המזונות הטובים ביותר לכל תפקודי הגוף עם יתרונות רבים ומגוונים, במיוחד כשמדובר על פעילות מעיים סדירה ותקינה. הוא מכיל בין היתר בטא-קרוטן בכמויות גבוהות, סיבים שאינם מסיסים, מינרלים רבים כמו מגנזיום, יוד, סידן וגופרית וויטמינים ממשפחות K, E, C ו-B.

יתר על כן, מכיל המיץ כמויות גבוהות של גלוטמין, חומצת אמינו חיונית לשיקום ובנייה מחדש של רקמות ריריות בגוף ובפרט בקיבה.

סיבים תזונתיים

הסיבים התזונתיים הם חיוניים במיוחד לפעילות מעיים תקינה וסדירה. ניתן למצוא אותם במאכלים כמו שיבולת שועל וגם בפירות וירקות. לצד חילוף חומרים מהיר הם תורמים גם לתחושת שובע ולכן יכולים לסייע בירידה במשקל.

אבץ

האבץ הוא מינרל שתפקידו העיקרי הוא חיזוק ושיפור מערכת החיסון. נוסף על כך הוא חיוני לריפוי של פצעים ודלקות בגוף ומשחק תפקיד משמעותי בהתפתחות מוחית וגופנית תקינה.

האבץ נמצא בשלל סוגי מזונות כמו קטניות, זרעים ואגוזים (זרעי דלעת למשל מכילים כמות אבץ גבוהה יחסית), דגים ודגנים מלאים.

ויטמין B

אחד מהטיפולים שחולי פרקינסון יכולים לקבל, הם טיפולים דופמינרגיים. אלו תרופות המיועדות לטפל במחסור בדופמין ממנו סובלים החולים. התרופות יכולות לבלום את פירוקו של הדופמין, או להעתיק ולחקות את פעולתו וכך להקל על הרעידות בידיים ובגוף.

חסרונם של הטיפולים הם תופעות הלוואי כמו בחילות, תת לחץ דם, סחרחורות, עייפות, הזיות, בלבול, הפרעות שליטה בדחפים ודיסקינזיה – תנועות חוזרות בלתי רצוניות. בנוסף, הטיפולים הללו עלולים לגרום לתופעת און-אוף, במהלכה התרופות מפסיקות לעבוד לאחר זמן מה, והתסמינים חוזרים.

אומגה 3

חומצת שומן חיונית ביותר לגוף האדם המסייעת בהתפתחות מוחית תקינה ומונעת התפתחות של מחלות קוגניטיביות כמו אלצהיימר ודמנציה בגילאים מאוחרים יותר. ניתן למצוא אומגה 3 בריכוזים גבוהים יחסית במזונות מן הצומח כמו זרעי צ'יה, זרעי פשתן, אגוזי מלך ותרד או במיני דגים כמו מקרל, סלמון, טונה, הרינג וסרדינים.

תה צמחים

מעבר להשפעה המרגיעה של שתיית תה צמחים, ישנן חליטות רבות העשויות מצמחים עם סגולות בריאותיות נפלאות. למשל:

  • תה ירוק – נלחם בתאים סרטניים וברדיקלים חופשיים בגוף.
  • כורכום – מגן על הכליות, נלחם בסינוסיטיס, מקל עד דרכי הנשימה ועוד.
  • קמומיל – מרגיע את מערכת העיכול, נלחם בתאים סרטניים בבלוטת התריס, מפחית דלקות ומקל על כאבי ראש.

כמו כן תמצאו יתרונות בריאותיים רבים בג'ינגר, מליסה, פסיפלורה, קינמון ועוד.

תבלינים

גם בתבלינים רבים כמו כורכום, שומר, הל, קינמון וציפורן תמצאו רכיבים תזונתיים חיוניים רבים כמו נוגדי חיצון, מינרלים המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ורכיבים המנקים רעלים מהדם – אותם מומלץ בהחלט לשלב בתזונה היומית.

לסיכום

כפי שאתם רואים, לא מדובר במאכלים שקשה להשיג או בשינויים תזונתיים קיצוניים ומרחיקי לכת. שילוב חכם ומאוזן של המזונות הללו בתפריט היומי שלכם יסייע לתפקודים השונים של הגוף ובחלוף הזמן יעזור לכל אחד להרגיש באופן טבעי הרבה יותר טוב.

דברו איתנו בתגובות

השאירו תגובה

Logo