שמן עץ התה: 10 השמנים הכי טובים לשנת 2024

שמן עץ התה הוא שמן אתרי המגיע מעץ שמקורו באוסטרליה ומשמש בתור טיפול צמחי נגד בעיות עור שונות: החל מפצעי קור ואקנה ועד לדלקות בעור. לרוב מורחים אותו ישירות על העור, ולרוב (אבל לא תמיד) הוא מדולל בשמן אחר, כמו שמן חוחובה או שמן זית.

צוות המומחים שלנו החליט לבדוק את ההיצע הזמין בימים אלה והכין סקירה ודירוג של המוצרים הכי טובים שיש היום בשוק.

10 מוצרי שמן עץ התה הכי טובים לשנת 2024

שמן עץ התה של מותג Eve Hansen

שמן עץ התה של חברת Eve Hansen

בדומה למוצרים האחרים בדירוג שלנו, המוצר הזה הוא 100% טהור ומזוקק באדים, אבל מה שמבדיל אותו מהמוצרים האחרים הוא העובדה שיש לו תו תקן אורגני.

עם תו התקן הזה אנחנו יכולים להיות בטוחים שלא קיימות בכלל שאריות של חומרי הדברה או דשנים מלאכותיים שאולי הסתננו לתוך המוצר, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור ארומתרפיה.

המוצר מגיע בבקבוק שמכיל 118 מ"ל של שמן – גודל שמתאים מאוד עבור אנשים שמשתמשים בשמן רק במקומות נקודתיים, אפילו אם מכסים אזור יחסית גדול בגוף על בסיס יומיומי.

שמן אתרי של עץ התה מבית Handcraft Blends

שמנים אתריים שונים של חברת Handcraft Blends

המוצר הזה מספק לנו שמן טהור ומתוכנן היטב שמגיע בבקבוק גדול של 118 מ"ל – לכן הוא מתאים לאנשים שמשתמשים בשמן לעיתים קרובות.

אם מורחים את השמן על חלקים גדולים של העור או הקרקפת, או משתמשים בו במספר דרכים שונות, אז המוצר הזה הוא בחירה טובה.

שמן 100% טהור של חברת NOW Essential Oils

שמן עץ התה טהור 100% של חברת NOW Foods

חברת Now Foods היא חברה מצטיינת כשמדובר במוצרים צמחיים פשוטים ובלי התחכמויות מיותרות, ושמן עץ התה שלהם הוא לא יוצא דופן.

השמן שלהם טהור ב-100% ומגיע בבקבוק גדול של 118 מ"ל ולכן הוא טוב עבור אנשים שמשתמשים בשמן הזה לעיתים קרובות.

שמן של חברת Maple Holistics

יד מחזיקה שמן תה של חברת Maple Holistics

מדובר במוצר פופולרי באופן מיוחד בגלל שיש לו תכונות אנטי-פטרייתיות.

אנשים גילו שהוא מועיל במיוחד בטיפול בבעיות בציפורניים ובקרקפת. כמו מוצרים אחרים שדירגנו ברשימה, גם המוצר הזה הוא שמן אתרי, 100% טהור ומזוקק באדים, וכל זה, הופך אותו בסך הכל לבחירה מצוינת.

שמן עץ התה של חברת Artizen Essential Oils

שמן עץ התה של מותג Artizen Essential Oils

המוצר הזה תוכנן במיוחד עבור שימוש בארומתרפיה, אבל בגלל שמדובר בשמן אתרי מאוד טהור שזוקק באדים הוא גם יעבוד טוב בשימוש מקומי על העור.

כל בקבוק מכיל 30 מ"ל של שמן איכותי – כמות טובה, אבל לא מדהימה כשמסתכלים על המוצרים של המתחרים.

שמן (אתרי) של חברת Pure Body Naturals

שמן אתרי של חברת Pure Body Naturals

מדובר במוצר די טוב ואיכותי, אבל לא מיוחד או יוצא דופן. השמן מזוקק באדים ומגיע בבקבוק של 30 מ"ל.

אין למוצר שום מאפיינים אחרים שמייחדים אותו מהמתחרים ברשימה, ובגלל זה לא מצאנו סיבה לשים את המוצר הזה במקום גבוה יותר בדירוג שלנו.

שמן עץ תה אוסטרלי של חברת First Botany

שמן אוסטרלי של עץ של מותג First Botany

החברה הזאת טוענת שהשמן שלה מכיל את כמות הטרפינן הגבוהה ביותר ביחס למתחרות. טרפינן הוא רכיב בשמן עץ התה שנחשב לאחד החומרים שהופכים את השמן ליעיל. יחד עם זאת, החברה לא מספקת שום נתונים שיכולים לגבות את הטענה הזאת, אז קשה לנו להתייחס לטענה הזאת באופן רציני ומנומק.

שמן עץ התה של חברת Healing Solutions

שמנים שונים של חברת Healing Solutions

השמן הזה הזה הוא שמן מאוד טהור שעומד ברף בקרת איכות מאוד גבוה. המוצר הזה מאוד פופולרי בגלל היכולת שלו לטפל בבעיות עור ולהיפטר מאדמומיות בעור הפנים. כמו כן, משתמשים נתקלו במעט מאוד בעיות בשימוש במוצר הזה. החיסרון היחיד הוא שהבקבוק יחסית קטן – 10 מ"ל בלבד.

שמן עץ התה אורגני של חברת Plant Therapy

שמן עץ התה אורגני של מותג Plant Therapy

השמן הזה הוא עוד מוצר בעל תו תקן אורגני והשמן עצמו מאוד טהור ומגיע באיכות גבוהה. למרות זאת, העובדה שהבקבוק מאוד קטן (10 מ"ל), הופכת את המוצר ללא מוצלח עבור אנשים שמשתמשים בשמן לעיתים קרובות או בכמויות יותר נדיבות.

שמן של חברת Hollywood Beauty

שמן של מותג Hollywood Beauty

המוצר הזה מאוד פופולרי, אבל השמן מאוכסן בסוג של בקבוק פלסטיק גדול וקצת מוזר שלא בטוח שהוא מצליח להגן על הרכיבים האורגניים העדינים שקיימים בשמן עץ התה מפני נזקים שיכולים להיגרם מחשיפה שלו לאור ולחום.

רוב המותגים האחרים מוכרים את השמנים שלהם בבקבוקי זכוכית או פלסטיק בצבע ענבר כהה. העובדה שלשמן אין מספיק הגנה מפני נזקים הנגרמים מחשיפה לאור, יחד עם הבקבוק הגדול מדי, לא הולכים טוב ביחד. אז אפילו שהמוצר הזה נותן לנו כמו די גדולה של שמן, יש הרבה אנשים שהיו מעדיפים לבחור במוצר אחר.

שמן עץ התה: סגולות, שימושים, מינון ותופעות לוואי

שמן עץ התה נחשב לתרופה טבעית פופולרית עבור בעיות עור שונות: החל מאקנה ועד לפטריות ציפורניים ואפילו דלקת בעור. לעיתים קרובות גם משתמשים בו לטיפול בפצעי קור ובתור שמן אתרי לארומתרפיה.

השמן נוצר בתהליך של זיקוק באדים בו מעבדים חתיכה גולמית של הצמח המגיעה מעץ התה אשר מקורו באוסטרליה, והתוצאה היא נוזל צמחי מאוד מרוכז ומאוד טהור שמועיל במגוון רחב של מצבים.

סגולות, תועלות ושימושים

ניתן להשתמש בו כטיפול בפצעי קור. פצעי קור הם פצעים כואבים הנגרמים על ידי וירוס ומופיעים כפצעים דלקתיים ונפוחים (וגם דיי מביכים) על השפתיים.

יש אנשים שנדבקים בווירוס הזה וסובלים מפצעי קור חוזרים ונשנים לאורך כל חייהם, ובמיוחד בזמן תקופות מלחיצות או בתקופות שבהן מערכת החיסון היא יותר חלשה.

כבר שנים רבות שהשמן הזה משמש כתרופת סבתא נגד פצעי קור, אבל רק לאחרונה מחקרים מדעיים החלו לשפוך קצת יותר אור על פעילות השמן נגד הווירוס שגורם לפצעי הקור.

מחקר ראשוני התמקד בלנסות להבין את הפעילות האנטי-ויראלית של שמן עץ התה נגד וירוסים בצלחות פטרי. מחקר אחר, שפורסם בשנת 2001, חקר את ההשפעות של ריכוזים שונים של השמן נגד וירוס ההרפס סימפלקס – הווירוס שגורם לפצעי קור (1).

המחקר מצא שהשמן פוגע בפעילות הווירוס אפילו בריכוזים מאוד נמוכים. ממצאים שכאלה הובילו למחקרים מקדימים, בקנה מידה מצומצם, בהם בדקו את השימוש של השמן על בני אדם הסובלים באופן כרוני מפצעי קור, כמו במחקר מסוים שפורסם בירחון העוסק בכימותרפיה אנטי-מיקרוביאלית (2).

המחקר המקדים הזה נתן למשתתפים למרוח באופן יומיומי או ג'ל של שמן עץ התה בריכוז של 6% או ג'ל פלצבו שלא הכיל שמן. למרות שהניסוי נערך בקנה מידה מאוד מצומצם ומשתתף אחד היה צריך לפרוש מהניסוי בגלל תגובה אלרגית לשמן, החוקרים ראו שהמשתתפים שקיבלו שמן הסתדרו טוב יותר מהמשתתפים שקיבלו פלצבו.

המשתתפים שקיבלו את השמן היו בסיכון נמוך יותר לקבל פצעי קור בתקופת הניסוי ואלו שכן התפתחו אצלם פצעי קור החלימו מהר יותר. למרות זאת, כנראה בגלל שקבוצת הנבדקים הייתה מאוד קטנה, התוצאות האלו לא העלו את הסטטיסטיקה באופן משמעותי. התוצאות של המחקר הזה, יחד עם הראיות הרבות שמעידות על ההשפעה הישירה של השמן על וירוס ההרפס סימפלקס, מצביעות על כך שהוא בהחלט יכול להיות טיפול מאוד יעיל נגד פצעי קור ואפילו לא צריך למרוח שמן מאוד מרוכז וחזק כדי להגיע לתוצאות טובות.

ניתן להשתמש בשמן עץ התה כדי לטפל באקנה. מאחר והשמן הזה הוא גורם אנטי-מיקרוביאלי (נוגד וירוסים) מאוד יעיל כנגד וירוס ההרפס סימפלקס, חוקרים תהו אם יש לשמן הזה תכונות אנטי-מיקרוביאליות דומות גם נגד חיידקים שתורמים להיווצרות אקנה.

שוב, היעילות של השמן הזה כבר הוכחה לפני שנים בתור תרופת סבתא צמחית שנועדה לטפל באקנה, הרבה לפני המחקרים הקליניים, אבל מחקר מודרני נותן לנו את התובנות החזקות ביותר לגבי הפוטנציאל האמיתי שלו.

מחקר קליני אחד שפורסם בשנת 2007 וחקר מחלת הצרעת השתמש בקבוצה של 60 משתתפים שחולקו באופן שווה לקבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת (3). הנבדקים בקבוצת הניסוי מרחו על עור הפנים שלהם מוצר של שמן עץ התה באופן יומיומי, בעוד הנבדקים בקבוצת הביקורת מרחו ג'ל פלצבו.

המחקר ארך 45 ימים, שבמהלכם נערך מעקב אחר המשתתפים כל 15 ימים. כשהחוקרים השוו את התוצאות של קבוצת הניסוי לתוצאות של קבוצת הביקורת, הם גילו שבקבוצת הניסוי שהשתמשה בשמן הייתה ירידה משמעותית בהיווצרות של פצעי אקנה חדשים. כמו כן, פצעי האקנה שכן נוצרו היו פחות חמורים, באופן ממוצע, בקבוצה שהשתמשה בשמן. מחקר אחר שנערך בידי חוקרים באוסטרליה השווה את השמן הזה לבנזואיל פרוקסיד – אחד החומרים הכימיים היותר אגרסיביים שמשמשים לטיפול באקנה (4).

המחקר השתמש ב-124 נבדקים שקיבלו באופן אקראי או ג'ל שמן של עץ התה בריכוז של 5% או ג'ל בנזואיל פרוקסיד. התוצאות הראו שהטיפולים היו יעילים באותה המידה, פרט לעובדה שלשמן לקח קצת יותר זמן להתחיל לעבוד. בנוסף, הנבדקים שקיבלו שמן, קיבלו תוצאה קצת יותר נמוכה במדד שמנוניות העור – תוצאה הגיונית בהתחשב בעובדה שהשמן הוא חומר שמנוני. מצד שני, המשתתפים שקיבלו שמן סבלו פחות מתופעות לוואי מאשר הנבדקים שקיבלו ג'ל בנזואיל פרוקסיד. זאת אומרת, שהשמן הזה עלול להיות טיפול יעיל במיוחד נגד אקנה עבור אנשים שלא מרוצים מהטיפול בבנזואיל פרוקסיד, בגלל הנטייה של החומר לגרום לאדמומיות בעור, להתקלפות העור ולעוד תופעות לוואי לא כל כך נעימות.

אפשר להשתמש בשמן עץ התה בתור טיפול נגד זיהומים פטרייתיים באצבעות הרגליים ובקרקפת. מחקר קליני שפורסם בשנת 1994 השווה בין השמן לבין אחד החומרים האנטי-פטרייתיים הסטנדרטיים בהם משתמשים כדי לטפל באוניקומיקוזיס – השם הרפואי לזיהום פטרייתי בציפורניים (5).

המחקר נערך במשך 6 חודשים ובמהלכו חילקו נבדקים הסובלים מפטרת ציפורניים לשתי קבוצות שוות כשקבוצה אחת קיבלה בתור טיפול את התרופה הסטנדרטית לטיפול בפטרת ציפורניים והקבוצה השנייה קיבלה טיפול בשמן עץ התה. בניגוד למחקרים האחרים שנערכו על אקנה ופצעי קור, במחקר הזה השתמשו בשמן עץ תה חזק וטהור ב-100%. התוצאות הראו שהשמן והקרם האנטי-פטרייתי הסטנדרטי היו יעילים באותה המידה. למרות שלא כל החולים החלימו לגמרי, אף נבדק לא סבל מתופעות לוואי שמנעו את המשך ההשתתפות במחקר. אפילו שהמחקר לא חקר באופן ישיר את המנגנון שמסביר איך השמן עוזר להילחם בזיהומים פטרייתיים, התוצאות שכבר ראינו מצביעות על כך שהשמן  הוא בעל יכולות אנטי-ויראליות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות רחבות ומגוונות.

בהתייחסות לשימוש בשמן במצבים פטרייתיים, פורסמה סקירה בשנת 2006 על זה שמצאו ששימוש בשמן הזה יכול להיות יעיל בטיפול בקשקשים הנגרמים כתוצאה מזיהום פטרייתי בקרקפת, למרות שמדובר בשמן בריכוז של רק 5%, בניגוד לריכוז של 100% (6).

תופעות לוואי

כמו בכל שמן אתרי ממקור צמחי, תופעת לוואי אפשרית לשימוש בשמן הזה היא תגובה אלרגית. מומלץ מאוד, קודם כל, לנסות את השמן בריכוז נמוך על נקודה קטנה ומסוימת בגוף. הסיכון לפתח תגובה אלרגית יורד אם משתמשים בתמיסה מדוללת – זאת בהתאם לסקירה שנכתבה על ידי צוות חוקרים מאוסטרליה (7).

בנוסף לסיכון לפתח תגובה אלרגית, ישנם גם אנשים שסובלים מאדמומיות בעור, גירוי ודלקת קלה. למרות ההשפעות השליליות האלו, כשאנחנו מדברים על תופעות לוואי של שמן עץ התה, הוא עדיין הרבה יותר טוב בהשוואה לטיפולים הרפואיים המסורתיים.

דוגמה טובה אחת היא אקנה: למרות שלוקח לשמן יותר זמן להתחיל לעבוד, הטיפול בשמן הזה נתפס כטיפול עם סיכון נמוך יותר לגרימת תופעות לוואי שליליות מאשר הטיפולים הרגילים.

מינון מומלץ

כשבאים להשתמש בשמן הזה על מנת לטפל בפצעי קור, אקנה או זיהומים פטרייתיים, המינון תלוי בסופו של דבר בריכוז של השמן. בטיפול באקנה, פצעי קור או בקרקפת, רוב המחקרים השתמשו בשמן מדולל בריכוז של 4-6% – לרוב מדולל עם איזשהו סוג של שמן אחר או ג'ל.

לא צריך להתאמץ יותר מדי בעניין הזה – כל דבר טהור וטבעי, כמו שמן חוחובה או אפילו שמן זית, יעשה את העבודה.

לעומת זאת, כדי לטפל בזיהומים פטרייתיים בציפורניים לא צריך לדלל את השמן בכלל, ופשוט צריך למרוח את השמן הטהור על האזור הנגוע פעמיים ביום.

שמן עץ התה: סיכום ומסקנות

בחורה צעירה עם קוקו עוצמת עיניים ומתענגת על תה חם

שמן עץ התה הוא תוצר צמחי שמתאפיין במנעד רחב של תכונות אנטי-בקטריאליות.

היכולות האנטי-ויראליות שלו הופכות אותו לטיפול טוב נגד פצעי קור, בעוד התכונות האנטי-בקטריאליות שלו עוזרות לו להילחם באקנה. בנוסף, התכונות האנטי-פטרייתיות של השמן הזה יכולות לעזור להיפטר לתמיד מזיהומים פטרייתיים בציפורניים או בקרקפת.

ברוב המקרים צריך לדלל את השמן במשהו אחר, כמו שמן זית או שמן חוחובה, אבל אם רוצים לטפל בזיהומים פטרייתיים בציפורניים צריך להשתמש בו בצורתו הנקייה.

תמיד צריך, קודם כל, לנסות את השמן באזור קטן ומסוים בריכוז מדולל כדי לוודא שלא מפתחים תגובה אלרגית לשמן.

כשמשתמשים בו בצורה נכונה, מדובר בטיפול נהדר וטבעי לחלוטין נגד טווח רחב של בעיות עור וציפורניים שונות.

אהבתם את הדירוג והמדריך שלנו? חושבים שיש לכם משהו להוסיף? נשמח לשמוע בתגובות שלמטה!
איתן לוי
איתן לוי

איתן לוי הוא דמות פיקטיבית של המומחה הכי גדול בעולם לאורח חיים בריא, תוספי תזונה, ויטמינים, וכל מה שקשור לגוף חזק, בריא ואנרגטי.

דברו איתנו בתגובות

השאירו תגובה

ויטה פלוס
Logo