אבקת חלבון ביצה: 4 אבקות חלבון ביצה מומלצות לשנת 2024

אבקת חלבון ביצה מכילה ריכוז גבוה של חלבון איכותי ושלם. היא תשתלב מצוין בכל תפריט תזונתי לביצועים ספורטיביים משופרים או להרזיה. מדובר בפתרון מצוין לאנשים ששומרים על דיאטת פליאו, תזונה קטוגנית או דיאטה דלת פחמימות.

קצרים בזמן? הנה 3 המובחרות:

ההרכב של המוצר הזה מציע שילוב מנצח של חלבון ביצה מובחר ללא שומן ועם מעט מאוד פחמימות עם לציטין שמשמש כחומר מתחלב שמבטיח מרקם חלק.
NOW Foods Egg White Protein תמורה מעולה למחיר
אם אתם מחפשים תוסף חלבון ביצה עוצמתי ויעיל ללא ממתיקים מלאכותיים וזבל תעשייתי אחר, המוצר הזה נועד בדיוק בשבילכם.
MRM Egg White דל קלוריות
התוסף הזה מספק מנה מרוכזת של חלבון מובחר ונקי עם ערך קלורי נמוך ועם ריכוז נמוך של שומנים ופחמימות.

חלבון ביצה מצטיין בהרכב תזונתי מנצח: ריכוז נמוך של פחמימות, כמות גבוהה במיוחד של חלבון איכותי, ובגלל שהוא מגיע מהחלבון (החלק הלבן) של הביצה ולא מהחלמון, הוא נטול כולסטרול ושומנים.

בשונה מחלבון המופק ממוצרי חלב כמו חלבון מי גבינה או קזאין, חלבון ביצה אינו עובר תהליך עיבוד ארוך ומורכב, מה שהופך אותו לפתרון מתאים במיוחד לתזונת פליאו הדוגלת בהימנעות מצריכת מזונות מעובדים ותעשייתיים.

על מדפי החנויות תמצאו מגוון אינסופי של תוספי חלבון ביצה שונים. בחירת התוסף הנכון והמתאים ביותר עבורכם זה ממש לא משחק ילדים. כדי שתוכלו להפיק את מלוא התועלת מאבקת החלבון שתשתמשו בה, חשוב לבחור במוצר איכותי ומובחר שיספק את הסחורה.

כדי שלא תלכו לאיבוד במגוון הרחב, החלטתי לעשות סדר בבלגן ולהמליץ על תוספי חלבון הביצה הטובים ביותר שיש. אתם הולכים להכיר את 4 אבקות חלבון הביצה הכי טובים בעולם. הדירוג המובחר הזה יקל על ההחלטה שלכם ויחסוך לכם המון ספקות, התלבטויות ואכזבות.

אבקת חלבון ביצה: 4 האבקות הכי טובות לשנת 2024

אבקת חלבון ביצה לתזונת פליאו של Julian Bakery

מדובר באבקת חלבון ביצה טהורה ונקיה שתשתלב היטב בתזונת פליאו. היא מכילה שני מרכיבים בלבד: חלבון ביצה איכותי ולציטין למרקם משופר.

מדובר בדרך קלה ונוחה להגביר את צריכת החלבון היומית שלכם. אבקת החלבון הזאת מגיעה עם טעם ניטרלי שמאפשר מגוון רחב של אפשרויות שימוש שונות. התוסף הזה הולך נהדר עם כל דבר ותוכלו להוסיף אותו לכל מתכון שעולה בדעתכם.

מנת הגשה אחת של המוצר מכילה 108 קלוריות עם 0 גרם שומן וגרם 1 בלבד של פחמימות, מה שאומר שאתם תקבלו מקסימום חלבון ומינימום תוספות מיותרות ולא נחוצות.

מה אנחנו מקבלים?

  • 25 גרם חלבון ביצה בכל מנת הגשה
  • שני רכיבים בלבד: חלבון ביצה טהור ולציטין חמניות. זה הכול!
  • 108 קלוריות בלבד במנת הגשה אחת
  • 0 גרם שומן וגרם 1 של פחמימות
  • תמורה מצוינת למחיר
  • מצוין לתזונת פליאו
  • התוסף מגיע ללא טעם מלאכותי – מה שאומר שהוא ישתלב היטב עם כל סוג של אוכל

מה מכיל המוצר: 25 גרם של אבקת חלבון ביצה.

מי עומד מאחורי המוצר?

תזונת הפליאו (האדם הקדמון) סחפה את העולם בשנים האחרונות והפופולריות שלה צוברת תאוצה גם בישראל. אם התזונה הזאת מדברת אליכם, כדאי מאוד שתכירו את מותג Julian Bakery – יצרן תוספי הפליאו הכי גדול בעולם.

הוא ידוע במחויבות שלו לסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות ואיכות. מוצרי החברה נטולי גלוטן ולא עברו הנדסה גנטית, ככה שתוכלו להשתמש בהם בראש שקט וללא דאגות. החברה מתמחה בייצור מוצרי מזון טריים וארוזים, אבקות חלבון וחטיפי בריאות ידידותיים לתזונת פליאו.

השורה התחתונה

התוסף הזה מגיע ללא טעם מלאכותי, מה שאומר שהוא ישתלב נפלא בכל מאכל, משקה או שייק שתכינו לעצמכם. המינוס היחיד שיכולנו למצוא בו, הוא המחיר שלו, אבל על איכות צריך לשלם. למרות המחיר, המוצר הזה מצדיק כל אגורה שתשקיעו בו.

אבקת חלבון ביצה של NOW Foods

אבקת חלבון הביצה הזאת מיוצרת על ידי אחד מהמותגים המצליחים והגדולים ביותר בעולם תוספי התזונה. מנת הגשה אחת של המוצר תספק לכם 16 גרם חלבון יחד עם פחות מגרם אחד של שומן ופחמימות.

ככה שמדובר בדרך נוחה ויעילה לעמוד ביעדי החלבון שלכם. בזכות תכולת השומן והפחמימות הנמוכה של המוצר, הריכוז הזה הוא ההימור הבטוח והטוב ביותר לאנשים שרוצים להשיל במהירות קילוגרמים עודפים.

הריכוז הגבוה של חלבון נקי וטהור הופכים את התוסף הזה לפתרון שימושי ומועיל במיוחד לספורטאים שרוצים להשיג ביצועים משופרים ולהפיק תוצאות מקסימליות מכל אימון. המוצר אינו כולל חומרי טעם מלאכותיים, מה שמרחיב באופן משמעותי את אפשרויות ודרכי השימוש במוצר.

מה אנחנו מקבלים?

  • מנת הגשה אחת מספקת 16 גרם חלבון ביצה
  • חלבון ביצה מיובש בלבד ללא שום תוספות
  • מוצר טהור ובסיסי שעושה את העבודה
  • מקור איכותי במיוחד לחלבון
  • חלבון שלם שמכיל את כל חומצות האמינו הנדרשות לגוף
  • מכיל פחות מגרם אחד של שומן ופחמימות
  • המוצר מגיע בטעם טבעי וניטרלי שיתאים לכל מאכל שעולה בדעתכם
  • תוסף איכותי המיוצר על ידי אחת מהחברות המובילות בשוק תוספי התזונה
  • מנת הגשה קטנה יחסית
  • תמורה מלאה לכסף שלכם
  • האבקה חסרת טעם מובחן שעלול להפריע לכם

מה מכיל המוצר: 16 גרם של חלבון ביצה, ושום דבר מעבר לזה!

מי עומד מאחורי המוצר?

תוסף החלבון הזה מיוצר על ידי NOW Sports, חטיבה של תאגיד מוצרי הבריאות המוביל NOW Foods. מדובר באחד מיצרני תוספי התזונה הגדולים ביותר בעולם שמציע יותר מאלף מוצרים שונים. החברה המצליחה הזאת אף פעם לא נחה על זרי הדפנה והיא ידועה בהקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל היבט בתהליך הפיתוח, הייצור וההפצה של קו המוצרים שלה. מותג NOW Foods מציע לקהל תוספים איכותיים במיוחד במחיר הוגן ומשתלם.

השורה התחתונה

באבקת החלבון הזאת לא תמצאו שום מרכיב נוסף מעבר לחלבון ביצה מיובש שמצטיין בערך קלורי נמוך וכמות קטנה במיוחד של שומנים ופחמימות. למרות שמנת הגשה של המוצר מכילה בסך הכל 16 גרם חלבון, קחו בחשבון שהמינון הצנוע הזה נובע מהגודל של מנת ההגשה שקטנה מהממוצע בשוק, ואתם תמיד יכולים פשוט לקחת 2 מנות בבת אחת. לא משנה אם אתם צורכים תוסף חלבון כדי לרדת במשקל או לשפר את התפקוד הספורטיבי והכושר הגופני שלכם, תוסף חלבון הביצה של מותג NOW Foods יכול להיות פתרון מצוין בשבילכם.

אבקת חלבון ביצה טבעית לגמרי של MRM

תוסף חלבון הביצה הטבעי הזה מיוצר על ידי מותג MRM שידוע בהקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות. המוצר מתבסס על חלבון ביצה מובחר עם מרקם משופר שיתערבב בקלות וביעילות בכל משקה בריאות ושייק חלבון שתכינו לעצמכם.

כל מנת הגשה של המוצר מספקת כמות מכובדת ונדיבה של 23 גרם חלבון ביצה טהור ללא שומן ועם מעט מאוד פחמימות וקלוריות. מדובר במוצר רב תכליתי שיתאים למגוון רחב של צרכים ומטרות שימוש. הוא מגיע בטעם וניל (אבל אינו מכיל ממתיקים או חומרי טעם מלאכותיים), מה שאומר שתוכלו להכין בעזרתו שייק חלבון בריא ומזין שתתענגו על כל טיפה שלו.

מה אנחנו מקבלים?

  • 23 גרם חלבון ביצה במנת הגשה אחת
  • אפס גרם שומן
  •  2 גרם פחמימות בלבד בכל מנת הגשה
  • כל מנת הגשה של המוצר מכילה אך ורק 100 קלוריות
  • התוסף כולל ממתיק טבעי – סטיביה
  • תוספת של אנזימים מועילים
  • אבקת חלבון איכותית המיוצרת על ידי מותג מנוסה ואמין
  • תמורה נפלאה ביחס לעלות המוצר

מה מכיל המוצר: 23 גרם של חלבון ביצה, ותערובת של אנזימי עיכול לספיגה קלה ומהירה יותר בגוף.

מי עומד מאחורי המוצר?

מדובר בחברת תוספי תזונה גדולה שלא מפסיקה לצמוח ולהתרחב. היא מתמקדת במוצרים לשיפור התפקוד וההישגים של ספורטאים ומפתחי גוף. כל מוצרי החברה עוברים שורה ארוכה של בדיקות מדעיות קפדניות כדי להבטיח רמה גבוהה במיוחד של איכות, יעילות ובטיחות שימוש. כל התוספים של מותג MRM מיוצרים ללא הנדסה גנטית, נטולי גלוטן ועשויים מרכיבים טבעיים ומובחרים שעומדים בתקן תוצרת אורגנית של משרד החקלאות האמריקאי.

השורה התחתונה

מדובר בכלי המושלם לשיפור הביצועים הספורטיביים שלכם ולירידה מהירה ויעילה במשקל. אל תשכחו שהתוסף הזה מיוצר על ידי חברת MRM – אחת מהמקצועיות והמוערכות ביותר בתעשיית תוספי התזונה. המוצר הזה עומד בגדול גם במבחן הטעם וקשה שלא להתחבר לטעם הווניל הנפלא שלו. אין ספק שמדובר בתוסף חלבון מעולה במחיר נגיש ושווה לכל כיס.

אבקת חלבון ביצה של Jay Robb

אבקת חלבון ביצה של מותג Jay Robb

אבקת החלבון הזאת מצטיינת בטעם וניל ממכר ומדהים שקשה לעמוד בפניו. היא מיוצרת על ידי מותג מצליח שהקים אשף הדיאטות וגורו הבריאות המפורסם ג’יי רוב. תוסף חלבון הביצה הזה נטול שומן, מכיל כמות זניחה של פחמימות ומעט מאוד קלוריות. מנת הגשה אחת של המוצר תספק לגוף שלכם לא פחות מ -24 גרם של חלבון איכותי. למרות כל היתרונות של התוסף, אי אפשר להתעלם מהמחיר היקר שלו. זאת הסיבה למיקום היחסית נמוך שלו בדירוג המובחר שלנו.

מה אנחנו מקבלים?

  • 24 גרם חלבון בכל מנת הגשה
  • התוסף מתבסס על חלבון ביצה טהור
  • 120 קלוריות בלבד במנת הגשה אחת
  • המוצר נטול שומן
  • בסך הכול 4 גרם פחמימות בכל מנת הגשה
  • התוסף קיבל המון ביקורות וחוות דעת חיוביות שמשבחות ומהללות את הטעם המדהים שלו

מה מכיל המוצר: 24 גרם חלבון ביצה.

מי עומד מאחורי המוצר?

מותג Jay Robb נושא את שמו של גורו הדיאטות ואשף התזונה הבריאה המצליח ששיטות ההרזיה שלו כבשו מעריצים רבים בכל רחבי העולם. החברה שנוסדה בשנת 1988 ממלאת שליחות חשובה במיוחד: להציע תוספי תזונה איכותיים שיעזרו להיפטר במהירות ממשקל עודף.

למי מומלץ להשתמש באבקת חלבון ביצה?

אם אתם מחפשים מענה חלבוני איכותי, חסכוני ובריא במיוחד שיספק לגוף שלכם את כל חומצות האמינו הנדרשות ומכיל כמות קטנה במיוחד של שומנים ופחמימות, אז חלבון ביצה הוא הפתרון המושלם עבורכם.

בעוד שסוגי חלבון אחרים כמו אבקת חלבון מי גבינה או אבקת חלבון אפונה הרבה יותר טרנדיים ואופנתיים, הפופולריות של חלבון ביצה הולכת וגוברת בזמן האחרון בזכות ההתאמה שלו לתזונת פליאו ותזונה דלה בפחמימות שרוכשות מעריצים רבים בכל רחבי העולם. בנוסף, מדובר בחלבון איכותי ומועיל בעלות נמוכה ומשתלמת.

חלבון ביצה הוא הרבה יותר זול מאבקת חלבון מי גבינה שבדרך כלל מגיעה עם תג מחיר גבוה. ביצים הם מצרך זמין ונגיש, מה שהופך את תהליך הייצור והעיבוד של אבקת חלבון ביצה לזול ופשוט במיוחד. זה אומר שתוכלו להשיג בקלות אבקת חלבון אורגנית שלא עברה הנדסה גנטית, במחיר שפוי והוגן לעומת תוספי חלבון ממקורות אחרים.

חלבון ביצה הפך לפתרון מועדף בקרב חסידי תזונת הפליאו או אפייה דלת פחמימות בזכות זה שהוא מסתדר היטב עם חום גבוה. למרות שלא מדובר במוצר שמתאים לטבעונים, הוא מספק מגוון רחב של חומצות אמינו חיוניות שנמצאות בריכוז גבוה במזונות מן החי.

לחלבונים שלמים שמהווים מקור מלא לכל חומצות האמינו יש עדיפות קלה על סוגים אחרים של חלבון מבחינת התועלת שלהם לבניית מסת שריר וירידה במשקל. אם אתם רוצים ליהנות ממגוון היתרונות של חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA), אבל לא מוכנים להשקיע את הכסף על תוסף מיוחד שמכיל את הרכיבים המועילים האלה, כדאי לכם לשים לב לתוסף חלבון ביצה שיכול להיות אפשרות מושלמת עבורכם.

חלבון ביצה מכיל כמויות גדולות של 3 חומצות האמינו המסועפות החיוניות: לאוצין, איזולאוצין, ולין. בנוסף, הוא מכיל באופן טבעי את האיזון המושלם של חומצות אמינו מסועפות שרשרת שמגיעות ביחס של 1.3:0.8:1.1, לא רחוק מתוסף של חומצות אמינו מסועפות (BCAA) בלבד, שמכיל כמויות שוות שלהן.

חלבון ביצה מתאים גם לאנשים הסובלים מרגישות למוצרי חלב שלא יכולים לצרוך חלבון המופק מחלב (כמו קזאין או חלבון מי גבינה). הוא נטול לקטוז, מה שאומר שתוכלו להשתמש בו ללא כל חשש גם אם יש לכם אלרגיה לחלב.

חלבון ביצה עונה על הצרכים הספציפיים והייחודיים של כמה קבוצות ואוכלוסיות שונות. עבור אנשים רבים, מדובר במקור מעולה לחלבון איכותי ובריא שמתאים בצורה טובה לדרישות ולמשטר התזונתי שלהם.

איך בחרנו את המוצרים שנכנסו לדירוג שלנו?

אילוסטרציה של בחירה בין כמה אפשרויות

בזכות זה שחלבון ביצה מצטיין ברמה גבוהה במיוחד של טוהר ואיכות, אלה היו שני הקריטריונים החשובים ביותר שהסתמכתי עליהם בעת בחירת התוספים שהתברגו בדירוג המובחר שלנו. כדי לצמצם את רשימת המועמדים הרחבה, החלטתי להתמקד אך ורק במוצרים שמכילים אך ורק חלבון ביצה. תוספים שמכילים חלבון ממקורות אחרים נשארו מחוץ לרשימה שלנו.

שיקול מכריע נוסף שהיה לו משקל גדול בבחירת המוצרים שנכנסו לדירוג שלנו זאת האיכות של המרכיבים. הורדתי תוספי חלבון שהכילו כמות גדולה של תוספים סינתטיים וחומרים מלאכותיים. טעם מגניב ונפלא לא צריך לבוא על חשבון בטיחות ויעילות השימוש במוצר, לכן בחרתי מוצרים טבעיים העשויים מרכיבים מובחרים.

היבט חשוב במיוחד שצריך לשים אליו לב בבחירת תוסף חלבון ביצה זאת יכולת הערבוב שלו. בגלל ההרכב הכימי הייחודי של חלבון ביצה, המרקם שלו נוטה להיות יותר בעייתי וגושי בהשוואה לסוגי חלבון אחרים. העניין הזה יכול להפוך לבעייתי במיוחד אם אתם רוצים לשלב תוסף חלבון ביצה במאפים שאתם מכינים, אבל כמובן שזה פחות מורגש כשמדובר על הכנת שייק חלבון פשוט.

כדי להתגבר על הבעיה הזאת, נתתי עדיפות לאבקות חלבון ביצה שהכילו כמות קטנה של לציטין סויה. החומר המתחלב הזה מבטיח מרקם חלק שיתערבב בלי בעיות ובלי ליצור גושים ומשקעים. אני מודע לכך שחלק מהאנשים מעדיפים לצרוך מוצרים ללא המרכיב הזה, ולכן בדירוג שלנו תמצאו גם כמה תוספים טבעיים וטהורים ללא תוספים מלאכותיים. גם הטעם של חלבון ביצה יכול להפוך לאתגר לא קטן – אנשים רבים לא מתחברים לטעם התפל שלו ומתקשים להתמודד איתו.

הסקירה שלנו מכילה גם אבקות חלבון ביצה עם טעם טבעי וניטרלי למי שמחפש מוצר טהור ונקי שישתלב נהדר בכל מנה וגם מוצרים עם טעם משופר שכוללים חומרי טעם וממתיקים טבעיים כמו אבקת קקאו, סטיביה ותמצית פרי הנזיר. תוספי חלבון שמפוצצים בטונות של סוכר וממתיקים מלאכותיים נשארו מחוץ לרשימה.

בסופו של דבר, בחרתי במוצרים המובחרים ביותר שעומדים במבחן התוצאה ומצטיינים בכל היבט אפשרי, ואני יכול להמליץ בעיניים עצומות על כל אחד מהמוצרים האיכותיים שמופיעים בדירוג שלנו.

יתרונות, תופעות לוואי, והמינון המומלץ של אבקת חלבון ביצה

חלבון ביצה ידידותי לתזונת פליאו ודיאטה קטוגנית. חלבון ביצה הפך לאפשרות המועדפת על אנשים שמחפשים תוסף חלבון טהור ונקי שלא עבר עיבוד תעשייתי ומכיל ריכוז נמוך של פחמימות. חלבון ביצה מכיל כמות גבוהה של חלבון איכותי שבניגוד לחלבון מי גבינה אינו נחשף לתהליך עיבוד ארוך ומורכב שפוגע בערך התזונתי ובתועלת הבריאותית שלו.

חלבון ביצה מופק אך ורק מהחלק הלבן של הביצה, מה שאומר שהוא מכיל כמויות נמוכות וזניחות של שומנים, כולסטרול, פחמימות וסוכר.

בגלל שהוא מופק ממזון מן החי, חלבון ביצה מספק את כל חומצות האמינו החיוניות הנדרשות לתפקוד אופטימלי של הגוף. כל האיכויות האלה הופכות את חלבון הביצה לאפשרות בריאה ומועילה במיוחד שלא תתחרטו עליה. אם אתם רוצים להיפטר במהירות מקילוגרמים מיותרים, חלבון ביצה זה ההימור הבטוח והנכון ביותר שלכם.

חלבון ביצה יכול להאיץ את קצב חילוף החומרים בגוף. החלבון הטהור והאיכותי הזה מגביר את תהליך התרמוגנסיס בגוף. בשפה פשוטה יותר, זה אומר שתשרפו יותר קלוריות גם בזמן מנוחה.

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אריזונה בארצות הברית בשנת 2002 ערך השוואה בין ההשפעה של תזונה עשירה בחלבון ותפריט תזונתי עתיר פחמימות על קצב שריפת הקלוריות בגוף (1).

במסגרת הניסוי שהתבצע בקרב נשים, נבדקה לעומק ההשפעה של צריכת כמויות גדולות של חלבון לעומת התועלת של תפריט תזונתי עתיר בפחמימות ודל בשומנים מבחינת קצב ויעילות שריפת הקלוריות בגוף. כל הנסייניות השלימו את שתי הדיאטות בסדר אקראי כדי למנוע הטיה כלשהיא ולפגוע באובייקטיביות של התוצאות.

הממצאים הראו שתזונה המבוססת על כמויות גדולות של חלבון פי 2 יותר יעילה מבחינת הגברת קצב שריפת הקלוריות בגוף בהשוואה לדיאטה מרובת פחמימות ודלה בשומנים.

בתור חלבון מלא שמהווה מקור שלם לכל חומצות האמינו, חלבון ביצה יעיל יותר בשיפור תהליך שריפת הקלוריות בגוף מאשר חלבון ממקור צמחי. על פי מחקר מדעי שהתפרסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, חלבון מן החי מועיל יותר לתהליך התרמוגנסיס (ייצור חום) בגוף מאשר מינון זהה של חלבון צמחי (2).

החוקרים שאחראיים על הניסוי משערים שהסיבה לכך זה ההרכב המאוזן והאיכותי יותר של חומצות אמינו חשובות שמצוי בחלבון מן החי. בגלל שרק בחלבון המתבסס על מזונות מהחי ניתן למצוא את כל מגוון חומצות האמינו החיוניות הנדרשות לגוף, הוא יעיל יותר מבחינת התרומה שלו לשיפור חילוף החומרים בגוף לעומת כמות זהה של חלבון ממקור צמחי.

חלבון ביצה יכול לעזור בשריפת שומן. סקירה של הספרות המדעית בנושא שהתפרסמה על ידי אוניברסיטת מאסטריכט, בחנה את המנגנון הביולוגי שבאמצעותו תוסף חלבון מגביר את קצב המרת השומן העודף בגוף לאנרגיה זמינה (3).

צריכת חלבון מגבירה את קצב חמצון (פירוק) השומן בטווח הקצר. זה אומר שהגוף לומד לשרוף כמויות גדולות יותר של שומן מיותר לאחר ארוחה עשירה בחלבון בזכות שינויים במאזן ההורמונלי שמתרחשים לאחר צריכה מוגברת של חלבון. זה הופך את תוסף החלבון לכלי נשק יעיל במאבק באחוזי שומן גבוהים בגוף. לא רק שהוא יעזור לכם להיפטר במהירות מקילוגרמים עודפים, אלא יעזור לכם לשמור על משקל תקין ובריא בטווח הארוך.

לפי הסקירה, מגוון רחב של מחקרים מדעיים העלו ראיות מוצקות ומשכנעות בנוגע להשפעה החיובית של מזונות עשירים בחלבון על בניית מסת שריר רזה והפקת אנרגיה מתאי שומן.

במילים אחרות, במקום שהגוף שלכם יפרק ויהרוס את תאי השריר שהתאמצתם לחזק ויהפוך אותם לאנרגיה זמינה הנדרשת לצרכיו השונים, הוא ינצל למטרה הזאת אך ורק את רקמות השומן שהצטברו בגופכם, מה שאומר שתוכלו לשמור על גוף שרירי וחטוב יותר.

צריכת חלבון ביצה בבוקר יכולה לעזור לצרוך פחות קלוריות במשך היום. אחת מההשפעות הבולטות והמורגשות ביותר של חלבון ביצה זאת תחושת השובע הממושכת שהוא מעניק. הוא ימלא אתכם לזמן רב, יפחית את תחושת הרעב שמציקה לכם ויגרום לכם לצרוך פחות קלוריות לאורך היום.

מחקר מדעי מתקדם שנערך בשנת 2000 על ידי חוקרים מאוניברסיטת סארי בדקו את ההשפעה של דיאטה עשירה בחלבון על רמת התיאבון של משתתפי הניסוי (4).

החוקרים גילו שצריכה מוגברת של חלבון עוזרת לדכא תיאבון ומונעת התקפי זלילה ואכילה מוגברת. אכילת כמות גדולה יותר של חלבון תגרום לכם להרגיש פחות רעבים, גם אם צרכתם אותה כמות של קלוריות.

כמובן שכדי להפיק את מלוא התועלת, תצטרכו לצרוך את החלבון בתחילת היום. הוא ישביע אתכם לזמן רב ויעזור לצרוך כמות נמוכה יותר של קלוריות בארוחות הבאות. זה אומר שתתחילו לרזות ולראות תוצאות חיוביות מהדיאטה שלכם.

חלבון ביצה הוא מקור מצוין של חומצות אמינו מסועפות שרשרת. אין ספק שמספר המחקרים המדעיים שהוקדשו לבחינת התועלת הבריאותית של אבקת חלבון ביצה נמוך באופן משמעותי מסוגים פופולריים וידועים יותר של חלבון כמו חלבון מי גבינה, קזאין וגם חלבון סויה שעומדים במוקד תשומת הלב. עם זאת, בשנים האחרונות העניין המדעי בחלבון ביצה הולך וגובר בזכות הזמינות והנגישות הרבה שלו. תהליך הייצור הפשוט והחסכוני שלו הופך את סוג החלבון הזה לאטרקטיבי ומבוקש במיוחד.

מחקר שהתפרסם בשנת 2012 בדק את התרומה של חלבון ביצה לבניית מסת שריר. ממצאי הניסוי הראו שההרכב הייחודי של סוג החלבון הזה מסייע במגוון רחב של דרכים שונות לשיפור הביצועים הספורטיביים ולתפקוד הכללי של הגוף (5). מנת הגשה אחת של חלבון ביצה מספקת לגוף יותר מגרם של לאוצין וולין, וכמות דומה של איזולאוצין. מדובר בשלוש חומצות אמינו מסועפות שרשרת שידועות בתועלת הבריאותית העצומה שלהם. הם עוזרים בשיכוך כאבים בשרירים לאחר פעילות גופנית מאומצת ומנטרלים ירידה בתפקוד מערכת החיסון לאחר אימון מפרך. הם יעזרו לכם להתאושש ולהשתקם בצורה מלאה לאחר מאמץ גופני.

ייתכן שחלבון ביצה פחות יעיל בהגדלת מסת השריר בהשוואה לחלבון מי גבינה. ההשוואה בין היעילות של סוגי חלבון שונים הפכה לאחד הנושאים הכי חמים בקהילת הכושר והתזונה. בזמן האחרון גם המחקר המדעי החל להתעניין בסוגיה המסקרנת הזאת ומנסה להכריע את הוויכוח הסוער בנוגע לתוסף החלבון האפקטיבי ביותר.

בגלל שמטרת השימוש העיקרית והשכיחה ביותר באבקת חלבון זאת בניית מסת שריר אופטימלית, ההשוואה המתבקשת היא בין חלבון ביצה לחלבון מי גבינה שנחשב לתוסף החלבון הנפוץ והמוערך ביותר שצבר צבא עצום של מעריצים נאמנים שהולכים אחריו באש ובמים.

מחקר מדעי שהתפרסם בשנת 2015 ניסה לענות פעם אחת ולתמיד על השאלה הבוערת הזאת. החוקרים התבססו על שיטה מרתקת ויוצאת דופן כדי לבדוק לעומק את הסוגייה הזאת (6). הם חילקו את עכברושי המעבדה שעליהם התבצע הניסוי לשתי קבוצות שונות. שתי הקבוצות צרכו כמויות שונות של חלבון מי גבינה וחלבון ביצה, אבל המינון הכולל היה זהה בכל המקרים.

המדענים מאחורי הניסוי התמקדו בכמה מדדים ביולוגיים בתאי השריר של העכברושים שעזרו להם לזהות את רמת הגירוי של מסלולי האיתות התוך תאיים בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא קיבלה חלבון. הם ניסו לקשר בין היחס של סוגי החלבון השונים שצרכו העכברושים למידת היעילות בהגדלת מסת השריר.

החוקרים גילו שכמות גדולה יותר של חלבון מי גבינה גרמה לפעילות מוגברת יותר במנגנון האיתות בתאי השריר שמצביע על צמיחה מואצת של תאי השריר.

ניתן להסיק מהתוצאות הראשוניות האלה שחלבון ביצה פחות יעיל מחלבון מי גבינה בתרומה שלו לחיזוק ופיתוח תאי השריר. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שהניסוי הזה התבצע על בעלי חיים ובכלל לא ברור עד כמה הממצאים האלה תקפים ונכונים גם עבור בני אדם. לכן, צריך להתייחס בזהירות ובספקנות לממצאים האלה ולקחת אותם בערבון מוגבל.

תופעות לוואי

בגלל שחלבון ביצה מופק ישירות מהחלבון (החלק הלבן) של הביצה, הוא עובר עיבוד מינימלי (פסטור באמצעות חימום קל והפיכת הנוזל לאבקה). מדובר בחלבון מרוכז ונקי השומר על צורתו הטהורה והטבעית. זה אומר שהתוצר הסופי בטוח לשימוש בדיוק כמו חלבון ביצה טבעי.

כמובן שאם אתם סובלים מאלרגיה לביצים, תצטרכו לוותר על חלבון ביצה ולהימנע מצריכתו. אבל מעבר לרגישות המזון הזאת, יש מעט מאוד הגבלות ואזהרות שימוש בנוגע לאבקת חלבון ביצה.

בהשוואה למקורות חלבון אחרים, חלבון ביצה מכיל ריכוז די גבוה של נתרן. ככה שאם אתם מקפידים על תזונה דלה בנתרן, ייתכן שתצטרכו לחפש סוג אחר של חלבון. בכל מקרה אחר, אבקת חלבון ביצה יכולה להיות בחירה מצוינת שתוכלו להשתמש בה בראש שקט וללא דאגות.

המינון המומלץ

ספורטאים שמקפידים על פעילות גופנית מאומצת באופן יומיומי צריכים לצרוך בין 1.2 ל-1.8 גרם חלבון לכל ק"ג משקל גוף למנה יומית. יעדי החלבון של ספורטאי סיבולת קרובים לקצה התחתון של הטווח הזה, בעוד שאנשים העוסקים בענפי הכוח (הרמת משקולות ופיתוח גוף) זקוקים לכמות גדולה יותר של חלבון וצריכים להיצמד לרף העליון של הסקאלה. ההמלצות האלה מתבססות על שורה ארוכה של ממצאים מדעיים שבדקו את מינון החלבון היעיל והבטוח ביותר לשיפור הכושר הגופני והביצועים הספורטיביים (7).

לעומת זאת, אם אתם משתמשים באבקת חלבון ביצה כדי לרדת במשקל, הכמות המומלצת היא 50 גרם ביום, ללא כל קשר למשקל הגוף שלכם. המינון הזה ישפר את חילוף החומרים שלכם, ידכא תיאבון מוגבר ויגרום לכם לצרוך פחות קלוריות (בהנחה שתצרכו את תוסף החלבון בבוקר או אחר הצהריים).

שאלות נפוצות על חלבון ביצה

סימן שאלה מעוצב באמצעות חרוזים לבנים על רקע צהוב

האם חלבון ביצה טוב יותר מחלבון מי גבינה?

למרות שחלבון ביצה פחות ידוע ופופולרי מחלבון מי גבינה, יש לו כמה יתרונות ייחודיים שיכולים להטות את הכף לטובתו. קודם כל, הוא מכיל כמות קטנה יותר של פחמימות, מה שהופך אותו לאפשרות טובה יותר עבור אנשים ששומרים על תזונה דלה בפחמימות.

בנוסף, אבקת חלבון ביצה עוברת עיבוד מינימלי, מה שאומר שמדובר בבחירה מושלמת עבור חסידי תזונת פליאו שמקפידים לצרוך סוגי מזון טבעיים וטהורים יותר. חלבון ביצה יכול להתאים גם לאנשים הסובלים מאלרגיה למוצרי חלב.

למרות שהתועלת הבריאותית של חלבון מי גבינה זכתה לגיבוי מדעי רחב ומקיף יותר, חלבון ביצה אינו נופל בהרבה מבחינת היעילות וההשפעה החיובית שלו על בניית מסת שריר רזה וירידה במשקל. הוא מספק את כל חומצות האמינו הנדרשות לתפקוד תקין ובריא של הגוף.

ולבסוף אי אפשר שלא לדבר על המחיר. חלבון ביצה הרבה יותר זול וידידותי לכיס מאשר חלבון מי גבינה, בגלל הזמינות הגבוהה של הביצים שהפכו לחומר גלם זול ובסיסי.

אילו תוספים יכולים לשמש כתחליף לחלבון ביצה?

אם אינכם מתחברים לאבקת חלבון ביצה ומחפשים תחליף הולם, אז כדאי שתשקלו ברצינות לצרוך תוסף חלבון מי גבינה. יש לו מרקם דומה (לפחות כשהוא מגיע בטעם הטבעי שלו) והוא מספק את כל מגוון חומצות האמינו הנדרשות לבנייה מהירה ויעילה של מסת שריר בריאה.

אם אתם מחפשים אבקת חלבון שתוכלו להשתמש בה באפייה, חלבון מי גבינה יכול להיות בחירה נהדרת בגלל שהוא מתנהג בצורה דומה בתנור לחלבון ביצה.

זה לא נכון לסוגי חלבון אחרים ממקור צמחי שיכולים להתנהג באופן בעייתי בעת בישול ואפייה בטמפרטורות גבוהות. אבל כל עוד אתם לא מתכוונים לשלב את אבקת החלבון שלכם במתכונים מורכבים, כל תוסף חלבון צמחי איכותי יספק את הסחורה. לדוגמה, חלבון אפונה יכול להיות תחליף מעולה לחלבון ביצה עבור חבר’ה טבעונים שנמנעים מצריכת מזונות מן החי.

מהו ריכוז החלבון בחלבון ביצה?

מנת הגשה אחת של חלבון ביצה מכילה 31 גרם חלבון, שכוללים לא פחות מ -25 גרם של חלבון טהור ונקי (81%). היא מספקת הרכב מאוזן ובריא של חומצות אמינו מועילות, כולל ריכוז גבוה של חומצות אמינו חיוניות שהגוף לא מסוגל לייצר בכוחות עצמו.

חלבון ביצה עשיר בכמות גבוהה של חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA) - לאוצין, איזולאוצין, ולין, שמגיעות ביחס של 1.3:0.8:1.1 מבחינת הכמויות שלהן.

עוד היבט חשוב זאת תכולת הפחמימות בחלבון ביצה: במנת הגשה בגודל 31 גרם תמצאו 2 גרם פחמימות בלבד ואפס גרם שומן. היתרונות האלה הפכו את סוג החלבון הזה לבחירה מובנת מאליה עבור אנשים המקפידים על דיאטה קטוגנית או דלה בפחמימות.

האם חלבון ביצה הוא מקור טוב של כולין?

ביצים הן אחד מהמקורות הטובים והאיכותיים ביותר של כולין שאפשר למצוא. אבל ראוי לצנן את ההתלהבות המוגזמת, כי רוב הכולין שנמצא בביצים מתרכז בחלמון. אלה חדשות רעות לכל מי שמקווה לקבל מנה יפה של כולין מאבקת חלבון ביצה.

לכולין יש מגוון רחב של סגולות בריאותיות. הוא מסייע לשיפור הזיכרון וממלא תפקיד חשוב בתפקוד בריא של מערכת העצבים המרכזית. בנוסף, הוא ידוע בתועלת העצומה שלו להתפתחות תקינה של העובר, מה שהופך אותו לאחד מהויטמינים החשובים ביותר בתקופת ההיריון.

לכן, אם אתם מוותרים על צריכת ביצים שלמות לטובת חלבון ביצה בלבד, ייתכן שכדאי להיעזר בתוסף תזונה שמכיל כולין או לקבל אותו באמצעות מקורות אחרים כמו גבינה, מוצרי חלב ודג סלמון.

האם חלבון ביצה יכול להזיק לבריאות?

ביצים זכו ליחסי ציבור גרועים ולתדמית שלילית בעיקר בגלל שהן מכילות ריכוז גבוה של כולסטרול. רמות גבוהות של כולסטרול נחשבות לאחד מגורמי הסיכון העיקריים והבולטים ביותר למחלות לב. שורה ארוכה של מחקרים מדעיים מצאו קשר ישיר בין צריכה מוגברת של כולסטרול וריכוז גבוה שלו בדם לבעיות וליקויים בתפקוד מערכת הלב וכלי הדם.

הממצאים והגילויים המדעיים העדכניים והאחרונים בתחום מראים שהקשר בין תזונה עתירה בכולסטרול, רמות הכולסטרול בדם ומחלות לב הרבה יותר מורכב ומסובך ממה שהיה נהוג לחשוב. מצטברות יותר ויותר ראיות מוצקות לכך שהכולסטרול אינו בהכרח מזיק ולא תמיד מסכן באופן חמור את בריאותנו. מה שאומר שלמרות שלביצים יצא שם של פצצות כולסטרול, הן לא חייבות להיות ברשימה השחורה שלכם. בנוסף, רוב תכולת הכולסטרול בביצים מתרכזת בחלמון ולא בחלבון. עם זאת, החלמון עשיר בכמה רכיבים תזונתיים מועילים במיוחד כמו כולין. בשורה התחתונה, אבקת חלבון ביצה מכילה כמות נמוכה וזניחה של כולסטרול שאינה מאיימת על בריאותכם ולא תשפיע באופן משמעותי על רמות הליפידים (שומנים) בדם.

היבט בעייתי נוסף של חלבון ביצים זה ריכוז גבוה יחסית של נתרן בהשוואה לסוגי חלבון אחרים. כל מנת הגשה של חלבון ביצה תמלא את גופכם ב -400 מיליגרם נתרן. איגוד הקרדיולוגים (רופאי הלב) האמריקאי ממליץ להגביל את צריכת הנתרן היומית לרמה של 2300 מיליגרם ביום, ומבוגרים שסובלים מלחץ דם גבוה צריכים להסתפק בכמות נמוכה יותר של 1,500 מיליגרם ביום.

אם אתם מנסים להקטין ככל האפשר את צריכת הנתרן שלכם, כדאי לחפש מקורות אחרים לחלבון איכותי. צריכה נכונה ומבוקרת של אבקת חלבון ביצה לא תוביל לעודף נתרן, אבל שילוב שלה עם סוגי מזון אחרים שמכילים כמויות גדולות של נתרן יכולים להוביל לצריכה מוגזמת של נתרן שעלולה להשפיע באופן שלילי על בריאותכם.

אבקת חלבון ביצה: סיכום ומסקנות

רגליים וידיים מחזיקות ביצים בצבעים שונים על המיטה

אבקת חלבון ביצה מהווה מקור מצוין של חלבון בריא ושלם שכולל את כל חומצות האמינו הנדרשות לתפקוד תקין ומאוזן של הגוף, מכילה כמות קטנה של סוכר ופחמימות ועוברת עיבוד מינימלי. כל האיכויות האלה הופכות אותה לפתרון מושלם לתזונה קטוגנית, תזונת פליאו או דיאטה דלת פחמימות.

אבקת חלבון ביצה עוזרת לשרוף במהירות שומנים מיותרים, מאיצה את קצב חילוף החומרים ומעניקה תחושת שובע ממושכת, מה שיאפשר לכם לצרוך פחות קלוריות ולהיפטר ביעילות מקלוריות עודפות.

חלבון ביצה יעזור לבלום את פירוק תאי השריר, ויסייע לגוף שלכם לשרוף שומן עודף כדי להפיק אנרגיה זמינה שהוא יוכל לנצל לצרכיו השונים. התוצאה תהיה גוף חטוב, שרירי וחזק יותר – וזאת המטרה הסופית של כל אדם שמנסה להגדיל ביעילות ובמהירות את מסת השריר שלו.

משתמשים באבקת חלבון ביצה? אהבתם את המדריך שלנו? יש לכם שאלות? דברו איתנו בתגובות שלמטה!
איתן לוי
איתן לוי

איתן לוי הוא דמות פיקטיבית של המומחה הכי גדול בעולם לאורח חיים בריא, תוספי תזונה, ויטמינים, וכל מה שקשור לגוף חזק, בריא ואנרגטי.

דברו איתנו בתגובות

השאירו תגובה

ויטה פלוס
Logo