אבקת חלבון: 9 אבקות חלבון הכי טובות בעולם [לפי סוג] + מדריך מקיף

הפעם נעזור לך למצוא אבקת חלבון מושלמת בשבילך. כשיש כל כך הרבה סוגי אבקות חלבון שונות בחנויות, זה מקשה עלינו לבחור את האבקה שהכי מתאימה למטרות שלנו. אז, אם הכמות העצומה והסוגים השונים של אבקות החלבון רק מבלבלים אתכם יותר, הגעתם למקום הנכון!

במאמר הזה אנחנו נדבר על כל הסוגים השונים של אבקות החלבון, היתרונות והחסרונות שלהם, וכמובן המחקרים המדעיים שמגבים אותן, כדי לעזור לכם לבחור את סוג האבקה שהכי מתאים למטרות שלכם.

אז בין אם אתם רוצים:

  • להרזות,
  • להגדיל מסת שריר,
  • או לתמוך באורח חיים טבעוני,

אנחנו הולכים לדבר על אבקות החלבון הכי טובות לכל אחת מהמטרות האלה.

קצרים בזמן? הנה 3 המובחרות:

שורה תחתונה
יתרונות
חסרונות
שורה תחתונה
אבקת החלבון הכי נמכרת בעולם כבר כמה שנים ברציפות. זכתה בכמעט כל פרס אפשרי בקטגוריה שלה. מתערבבת בקלות, מגיעה במגוון טעמים מעולים, ומכילה חלבון איכותי.
יתרונות
מחיר משתלם במיוחד.
מכילה תשלובת של חלבונים.
זכתה בכמעט כל פרס אפשרי במשך שנים ונחשבת לאבקת חלבון מי הגבינה הכי טובה בעולם.
מתערבבת מעולה בלי גושים.
חסרונות
אין.
שורה תחתונה
קזאין הוא חלבון שמתפרק במשך מספר שעות בגוף ולכן מעניק תחושת שובע לאורך זמן. החלבון הזה של חברת אופטימום נוטרישן נחשב לאחד ממקורות הקזאין הכי טובים שיש היום בעולם תוספי התזונה.
יתרונות
החלבון מגיע כולו מקזאין.
מכילה אנזימי עיכול מעולים.
מכיל מעט מאוד כולסטרול.
מתערבבת מעולה בלי גושים.
חסרונות
אין.
שורה תחתונה
תשלובת חלבון טבעונית מ-4 מקורות שונים: אורז חום, המפ, ציה, ואפונה. לדעתנו האישית מדובר באבקה הכי טובה שיש היום לטבעונים, מבחינת טעם, הרכב, ותמורה למחיר.
יתרונות
מגיעה במגוון אפשרויות שונות של טעמים.
מכילה מעט מאוד סוכר.
משתלמת מאוד .
מתערבבת מעולה יחסית לאבקת חלבון טבעונית.
חסרונות
לא מתערבבת טוב כמו אבקת חלבון רגילה.
תוכן עניינים לצפיה בתוכן העניינים

איזו אבקת חלבון מתאימה למטרה שלי?

הסיבה שבגללה אנשים לוקחים אבקת חלבון או אוכלים חטיף חלבון משתנה מאדם לאדם, אבל ברוב המקרים הסיבה היא שהם רוצים לשפר את צמיחת השריר שלהם אחרי האימון. כשזה מגיע לאימונים, סוגים מסויימים של חלבון יכולים להיות טובים יותר בלהעניק לגוף את כל מה שהוא צריך.

בהמשך, אנחנו נפנה אתכם למחקר מדעי שמציג אילו אבקות חלבון יכולות לעזור לכם להגיע ליעדים הספציפיים שיש לכם מהאימונים.

חשוב לציין שאם תפריט התזונה שלכם גם ככה כבר מלא במספיק חלבון איכותי, אז סביר להניח שלא תראו יותר מדי שינוי אם תתחילו להשתמש באבקות חלבון.

מצד שני, ספורטאים, מפתח גוף, עוסקים בקרוספיט, פאוורליפטרים, ובכללי אנשים שיש להם אורך חיים מאוד פעיל וספורטיבי, יוכלו להנות מהיתרונות הבאים:

  • גדילה במסת השריר
  • שיפור בהרכב הגוף
  • עזרה בשריפת שומן

אם המטרה שלכם היא בניית שריר, אז יש אבקות חלבון שיתאימו למטרה הזאת יותר מאשר אבקות חלבון אחרות שמתאימות יותר לשריפת שומן. כמובן שאת הבחירה הכי טובה תוכלו לקבל אחרי שעשיתם קצת מחקר על הנושא, ואולי אפילו לנסות כמה סוגים שונים של אבקות כדי למצוא את האחת שהכי מתאימה לכם ולמבנה הגוף שלכם.

כדי שלא תשברו את הראש, הלכנו ועשינו את המחקר בעצמנו, אז פשוט תבחרו את המטרה שלכם ותקראו את ההסבר.

אבקת חלבון לבניית שריר

תמונה אחורית של גבר עושה שרירים עם שני הידיים

המחקרים שנעשו בתחום מעידים על כך שאבקות חלבון תורמות לבניה של מסת שריר, וגם למהירות השיקום של השריר אחרי האימון. אז אם אתם מחפשים את אבקת החלבון הכי טובה לבניית שריר, אתם צריכים להסתכל על חלבון מי גבינה.

אבקת חלבון מי גבינה: Optimum Nutrition Gold Standard Whey

סיכוי טוב שיצא לכם לשמוע על האבקה הזאת. מדובר באבקת חלבון עם יחס חומצות אמינו מצוין, טעם מעולה, שמתערבבת בקלות.

ללא כל ספק, מדובר באבקת חלבון מי גבינה הכי טובה בעולם (וחד משמעית הכי נמכרת) – במשך שנים היא זכתה בכמעט כל פרס אפשרי בתחום של אבקות החלבון. בנוסף, אבקת החלבון של אופטימום נוטרישן היא היחידה בעולם שמכילה אמינוגן ולקטאז, ששניהם אנזימים של עיכול שעוזרים לשפר את מערכת העיכול.

מה זה חלבון מה גבינה?

חלבון מי גבינה מיוצר מחלב. הוא מיוצר כאשר הנוזלים מתנתקים משאר הרכיבים בתהליך ההגבנה. מי הגבינה עשירים בחלבון, אבל בגלל שהוא מיוצר מחלב, יכול להיות שהוא לא הבחירה הכי טובה עבור אנשים עם רגישות ללקטוז.

עם זאת, יש אלטרנטיבה אחת שתוכלו לנסות, והיא חלבון מי גבינה איזולט (מבודד), המכיל רק כמויות קטנות של לקטוז מכיוון שרובו הולך לאיבוד במהלך תהליך המיצוי.

חלבון מי גבינה רגיל הוא לרוב יותר זול מחלבון מי גבינה מבודד, בעיקר בגלל שהוא מכיל ריכוז נמוך יותר של חלבון.

הוספה של חלבון מי גבינה לשייקים יכולה לעזור בהורדת התאבון. מחקרים נוספים על חלבון מי גבינה מצביעים על כך שהוא ככל הנראה, יכול להפחית את התיאבון ולבלום את הרצון לאכול באותה מידה כמו צורות אחרות של חלבון (1).

עם זאת, חלבון מי גבינה עשוי לא להיות הבחירה הכי אידיאלית עבור נשים לאחר גיל המעבר, שהראו תוצאות דומות לנשים שלקחו תוסף דמה בשילוב עם אימוני התנגדות בהשוואה לחלבון מי גבינה (2).

כמו שאמרנו, חלבון מי גבינה עשוי גם להפחית את התיאבון ולעודד ירידה באחוזי שומן. מחקרים אחרים מצאו הוכחות רבות לכך שמי גבינה עשויים לסייע בשיפור בריאות הלב יחד עם הפחתת דלקות בצורה מסוימת בקרב אנשים שמנים שסובלים מעודף משקל (3).

איך חלבון מי גבינה עוזר לבניית שריר?

חלבון מי גבינה הוא חלבון המתעכל במהירות שמספק עליה מהירה בכמות חומצות האמינו שיכולה להגביר את הכוח ואת מסת השריר. בנוסף הוא גם מכיל לאוצין – סוג של חומצת אמינו חשובה לתמיכה בהתאוששות שלאחר אימוני התנגדות או סיבולת לב ריאה. הוא גם ממלא תפקיד פונקציונלי מרכזי בגדילת השרירים – כאשר חומצות האמינו נספגות בזרם הדם, הן הופכות לזמינות ליצירת שריר חדש, תהליך המכונה גם: "סינתזת חלבון" (4).

מחקרים רבים העוסקים בספורטאים מציעים כי חלבון מי גבינה יכול לעזור לשמור על מסת שריר קיימת, וגם לעזור בבניית שרירים חדשים. בנוסף, חלבון מי גבינה הוכח כיעיל במיוחד עבור ספורטאים שעשויים להתאושש מאימונים אינטנסיביים הכוללים התנגדות או משקל רב (5).

בנוסף, הוכח כי חלבון מי גבינה מגביר את סינתזת החלבון ב-132% יותר מחלבון קזאין ו-31% יותר מחלבון סויה כאשר משתמשים בו יחד עם אימוני התנגדות (6).

במחקרים שנעשו על אנשים במשקל תקין וגם על אנשים עם השמנת יתר, נמצא כי חלבון מי גבינה יכול לשפר את המסה הרזה ולהעצים את הרכב הגוף על ידי "הסרת" מסת השומן (7).

אבקת חלבון להרזיה

תמונה שמדמה סוגי אבקת חלבון להרזיה

לפי המחקרים שדיברנו עליהם למעלה, חלבון מי גבינה הוא בחירה מצוינת לירידה במשקל, ואם המטרה העיקרית שלכם היא להשיל קילוגרמים, יכול להיות שכדאי לכם להוסיף גם חלבון קזאין לתערובת לתפריט.

הרבה מאמני כושר ממליצים על שילוב של חלבון מי גבינה יחד עם חלבון קזאין כדי להגיע לתוצאות האופטימליות של שריפת שומן.

אבקת חלבון קזאין: אופטימום נוטרישן 100% קזאין

מבדיקה שלנו, מדובר באבקת הקזאין הכי איכותית שיש בשוק, וחברת אופטימום נוטרישן עושה עבודה מצוינת גם כאן. החלבון שבאבקה הזאת מורכב מ-100% קזאין, היא מכילה אנזימים של עיכול, וכמות הכולסטרול שבה נמוכה יותר מרוב המתחרים. אומנם היא טיפה יותר יקרה מאבקות אחרות (עניין של כמה שקלים בלבד), אבל היא שווה כל שקל. אם אתם מחפשים אבקת 100% קזאין מיסלרי שמכילה גם אמינוגן (לספיגה מוגברת), זאת האבקה הכי טובה שתוכלו למצוא.

מה זה חלבון קזאין?

מחקרים שכללו דיאטות דלות-קלוריות על גברים הסובלים מעודף משקל, מראים שכאשר מגבילים את צריכת הקלוריות, צריכה של חלבון קזאין עשויה להיות יעילה יותר בשיפור של הרכב הגוף בהשוואה לחלבון מי גבינה, כאשר עושים אותו בשילוב עם אימוני משקולות (8).

חלבון הקזאין מתעכל בגוף באופן שווה ונספג בקצב איטי יותר מחלבון מי גבינה. זה מוביל בסופו של דבר לשחרור איטי ואחיד יותר של חומצות אמינו לזרם הדם, מה שיכול להפחית את קצב פירוק החלבון שנמצא בתאי השריר.

בהשוואה להשפעות של חלבוני סויה וחיטה, חלבון קזאין יעיל יותר בהגברת סינתזת החלבון. עם זאת, מחקר שבדק את סוגי החלבון, קבע כי חלבון מי גבינה הוא עדיין הכי טוב למטרה הזאת (9).

אבקת חלבון לטבעונים וצמחוניים

סוגי אבקת חלבון אפונה

כדי לקבל את התוצאות שאתם רוצים ועל הדרך גם להימנע מטעויות, חשוב לבחור אבקת חלבון שמתאימה להעדפות התזונה, רגישות למזון והמטרות שלכם.

לצמחונים והטבעונים שבינינו, יש מספר אפשרויות של חלבון איכותי ו-100% צמחי: חלבון אפונה, חלבון המפ (קנאביס), וחלבון אורז חום. בנוסף, אפשר גם לקנות אבקות חלבון שמשלבות בין כל סוג החלבון האלה ביחד.

אבקת חלבון אפונה: NOW Foods Pea Protein

אבקת חלבון האפונה של Now Foods נחשבת לאבקה הכי טובה של חלבון אפונה בעולם. היא לא מכילה סויה או חלב, יש בה ריכוז גבוהה של חלבון – 24 גרם למנת הגשה, והיא מגיעה ללא טעם. לגבי החלק האחרון (ללא טעם), הייתי דווקא אומר שכן יש לה טעם, אבל הוא פשוט חלש. חברת Now Foods היא אחת מחברות תוספי התזונה הכי גדולות בעולם, וכשקונים מוצר שלהם אפשר להיות בטוחים ב-100% שמקבלים משהו איכותי שעבר את הבדיקות הקפדניות ביותר.

מה זה חלבון אפונה?

מדובר בבחירה הכי פופולארית בקרב טבעונים וצמחוניים, וגם מדובר באפשרות מצוינת לכל מי שאלרגי לחלב או ביציים. חלבון אפונה עשוי מקטניות עשירות בסיבים תזונתיים, המכילים את כל המגוון המלא של חומצות האמינו החשובות.

מחקר אחד מצא כי חלבון אפונה נספג מהר יותר מקזאין, אבל לאט יותר ממי גביה. המקר גילה גם שהחלבון הזה מאותת למוח על תחושת השובע (10).

במחקרים שכללו אימוני התנגדות לגברים גילו שהמשתתפים שלקחו מנה יומית של 1.8 גרם אבקת חלבון אפונה, הראו תוצאות דומות במסת שריר וכוח, בהשוואה לקבוצות ביקורת שנטלו חלבון מי גבינה מדי יום (11).

בנוסף, במחקרים על בעלי חיים וגם על בני אדם, הוכח שחלבון אפונה עוזר להפחית לחץ דם גבוה (12).

עם זאת, מחקר על חלבון אפונה אחד יכול להציג כמות נתונים יחסית מוגבלת, ולכן חשוב לאמת את הממצאים האלה במחקרים נוספים על הנושא.

אבקת חלבון אורז חום: Nutribiotic Rice Protein

אבקת חלבון האורז של חברת NutriBiotic היא אבקה מאיכות גבוהה במיוחד. היא מכילה 80% חלבון וכמות מזערית של פחמימות, מה שהופך אותה לאבקה הכי טובה בקטגוריה הזאת. החלבון הזה מתעכל בקלות ומספק לגוף מגוון של חומצות אמינו טבעיות וחיוניות.

מה זה חלבון אורז?

אבקות חלבון אורז חום קיימות כבר דיי הרבה זמן, ועם זאת עדיין יש יחסית מעט מחקרים עליהן. הן נחשבות לאבקות חלבון עם מעט מאוד ליזין (חומצת אמינו), ולכן לרוב לא מחשיבים אותן בתור: "חלבון מלא".

ברוב המקרים, חלבון אורז נחשב כשווה ערך או פחות יעיל מחלבון מי גבינה למטרה של בניית שריר.

מחקר אחד מצא כי חלבון אורז וחלבון מי גבינה היו שווים למדי מבחינת השינויים בכוח השריר, ההתאוששות של השריר ושינויים כלליים אחרים בהרכב הגוף (13).

עם זאת, לאור העובדה שיש מעט מאוד מחקרים על הנושא, הממצאים שלהם יכולים להיות מאוד נתונים לפרשנות. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי מחקרים עתידיים, ונעדכן על ההתפתחויות שלהם בהתאם.

אבקת חלבון המפ (קנאביס): חלבון המפ של חברת Nutiva

אבקת החלבון הזאת מכילה 100% חלבון המפ טהור עם 0 תוספות אחרות. בזכות ריכוז הסיבות התזונתיים הגבוהה שלה, היא עשויה להיות שימושית עבור כל מי שמנסה להרזות ולהשיל קילוגרמים עודפים (בעיקר בזכות זה שהיא מעניקה תחושת שובע חזקה יותר). יש בה הרכב של חומצות אמינו מצוין, ובשורה התחתונה מדובר בתוסף חלבון המפ מעולה.

מה זה חלבון המפ?

אבקת חלבון המפ היא עוד תוסף חלבון מאוד פופולרי על בסיס צמחי. קנאביס נחשב למרכיב חזק מאוד ומלא בחומצות שומן אומגה 3 מועילות ומספר חומצות אמינו חיוניות. יחד עם זאת, חלבון המפ לא נחשב לחלבון מלא.

זה בעיקר נובע מהעבודה שלחלבון המפ יש רמות זניחות של לוצין וליזין (חומצות אמינו חשובות להתאוששות השרירים). זאת הסיבה שנכון להיום, אין הרבה תמיכה מחקרית בחלבון הזה, אבל זה נראה שמדובר בחלבון צמחי שמתעכל היטב (14).

עם האישורים הרגולטוריים לגידול קנאביס, יחד עם הגדילה של תחום הקנאביס בכללי בעשור האחרון, סביר להניח שבשלב כלשהו חקר חלבון הקנאביס יקבל מימון גדול יותר ואז נוכל לקבל תמונה מלאה והרבה יותר טובה על הפוטנציאל של החלבון הזה.

אבקת חלבון טבעונית: תשלובת חלבון אורגני של Orgain

אבקת החלבון של חברת Orgain היא אבקה טבעונית אורגנית שמכילה תשלובת של 4 סוגים שונים של חלבון מהצומח: אפונה, המפ, צ'יה, ואורז חום. המוצר הזה עשוי מרכיבים אורגניים בלבד, ואין בו סויה, גלוטן או רכיבים של חלב. בשורה התחתונה, מדובר בתשלובת החלבון הכי טובה שיש בעולם לטבעונים.

מה זה אבקת חלבון טבעונית?

תערובות של אבקות חלבון צמחיות מכילות סוגים שונים של חלבונים מהצומח שנועדו להזין את הגוף בחומצות אמינו.

בדרך כלל מערבבים בין החלבונים הבאים:

  • חלבון אפונה
  • חלבון המפ (קנאביס)
  • חלבון אורז חום
  • חלבון אלפלפה
  • חלבון זרעי צ'יה
  • חלבון זרעי פשתן

תערובות שונות של חלבונים מהצומח, עשויות להיות איטיות יותר לעיכול בהשוואה לתערובת חלבון מן החי. למרות שלא מדובר בבעיה חמורה עבור רוב האנשים, זה בהחלט יכול להגביל את חומצות האמינו הזמינות בזרם הדם שלכם לשימוש שאחרי האימון (15).

סוגים אחרים של אבקות חלבון

סוגי אבקת חלבון סויה

יש אפשרויות חלבון נוספות שכדאי לבדוק אותן, כמו למשל חלבון סויה, חלבון בקר וגם חלבון ביצה. בזמן המחקר על חלבון בקר וחלבון ביצה הוא יחסית מוגבל, המחקר שיש על חלבון סויה הוא די שנוי במחלוקת. למה? בואו נראה:

אבקת חלבון סויה: Soy Protein Isolate של NOW Foods

מדובר באבקת חלבון סויה מצויינת שמכילה חלבון סויה איזולא (מבודד) בלבד – בלי שום תוספות אחרות. המוצר מכיל 20 גרם חלבון למנת הגשה, ומדובר במוצר 100% טבעי שמיוצר ללא כל הנדסה גנטית.

מה זה חלבון סויה?

קודם כל בואו נתחיל מהמיתוסים שיש על הקשר שבין סויה לסרטן. אם הייתם בסופרמרקט ורציתם לקנות חלב סויה אבל בסוף וויתרתם בגלל שאמרו לכם שיש קשר בין סויה לסרטן השד, אז בואו נבין אם יש אמת (וראיות) בדבר!

הראיות שיש להצהרה הזאת הן דיי מבלבלות. אז הרשו לנו לעשות לכם סדר בבלגן ולהסביר אחת ולתמיד למה יש אנשים שמקשרים סויה לסרטן.

קודם כל, המחקרים הראשונים שנערכו בשנות התשעים, גילו דווקא שנשים אסייתיות שצרכו כמויות גדולות של סויה, היו בעלות סיכוי נמוך יותר לחלות בסרטן השד (16).

אבל אז, מחקר אחר הצביע דווקא על עליה אפשרית בסיכון כתוצאה מאכילה של סויה. מחקרים נוספים לאורך שנות האלפיים מצאו כי אכילת סויה הפחיתה את הסיכוי לחזרה של סוגים שונים של סרטן בקרב שורדי המחלה (17).

בשנת 2006, אגודת הלב האמריקאית יצאה בהצהרה שלפיה אכילה של סויה יכולה להועיל לבריאות של הלב. בהמשך, בשנת 2008, הם חזרו בהם מההצהרה הזאת.

בסופו של דבר, בשנת 2017, ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי), הצהיר כי בעקבות הממצאים הלא ברורים, הוא מבטל כל טענה שחלבון סויה מפחית את הסיכון למחלות לב (18).

אם כל זה מרגיש לכם מאוד מבלבל, אז אתם לא היחידים!

לפי מה שאומרים המומחים (רובם דיאטנים מוסמכים), יש מעט מאוד הוכחות שאכילת סויה (עשירה בחלבון ודלת קלוריות) כחלק מתזונה מאוזנת, יכולה להשפיע על הסיכון להתפתחות של סרטן.

אבל מנקודת מבט מחקרית, למדוד תזונה מסוימת היא משימה לא פשוטה, וגם שיטות המדידה שבהן השתמשו במחקרים האלה הן לא מושלמות, ולכן כל מחקר הציג תוצאות שונות.

הדבר היחיד שכן אפשר להסכים עליו, הוא שאכילת מזונות סויה מלאים (אדממה, טמפה, טופו), היא בחירה הרבה יותר טובה מאכילה של מוצרי סויה מעובדים כמו למשל: "טופו בטעם בקר" או: "המבורגר סויה" וכו'.

אבקת חלבון ביצה: Julian Bakery Egg White

מדובר ללא ספק באבקת חלבון הביצה הכי טובה בעולם. חברת: "ג'וליאן בייקרי" (המאפיה של ג'וליאן), נחשבת לאחת החברון הכי טובות בעולם שמייצרות תוספי תזונה "פליאו". האבקה הזאת מכילה 100% חלבון ביצה שמתערבב בקלות עם מים או חלב. אם יש לכם רגישות ללקטוז, ואתם לא יכולים לצרוך אבקת חלבון רגילה, זאת האבקה שאנחנו היינו בודקים אותה.

מה זה חלבון ביצה?

חלבון ביצה הוא חלבון איכותי מאוד שמתעכל בקלות.

ביצים הן מקור נהדר לחלבון איכותי ויכולות להוות אלטרנטיבה מעולה עבור אנשים עם אלרגיה לחלב שרוצים לצרוך חלבון מן החי. ביצים יכולות לעזור לכם להגיע ליעדים של ירידה במשקל על ידי סיוע בהפחתת התיאבון ושמירה על תחושת השובע לאורך זמן (19).

לביצים יש דירוג גבוה מאוד של ערך ביולוגי של חלבון. ציון זה מבוסס על מדד עיכול החלבון והאיכות הכללית שלו. בהשוואה למזונות שלמים אחרים, ביצים הן הטובות ביותר בציון הזה (20).

אבקות חלבון על בסיס ביצים מיוצרות מחלבון הביצה (בלי החלמון) ולא מביצה שלמה, אז אולי תחושת השובע לא תהיה חזקה כמו בשילוב עם חלמון, וגם כמות השומן תהיה נמוכה יותר.

המחקר שיש על חלבון ביצה הוא לא מקיף כמו המחקר על חלבון מי גבינה או קזאין. עם זאת, מחקר אחד שנערך על נשים העוסקות בספורט, הראה שחלבון ביצה השפיע בצורה דומה על מסת השריר והכוח (21).

אבקת חלבון בקר: MuscleMeds Carnivor

מדובר באבקת חלבון בקר איכותית שפותחה במיוחד עבור אתלטים וספורטאים שעוסקים בתחומי ספורט המצריכים מאמץ מאוד אינטנסיבי של השרירים – בעיקר פאוורליפטרים. האבקה הזאת נחשבת להכי טובה בכל הקשור ללהעניק לשרירים שלכם את כל מה שהם צריכים כדי להתאושש אחרי אימון אינטנסיבי, בין היתר, ריכוז גבוה מאוד של קריאטין. אם זה לא מספיק, אז האבקה הזאת מכילה 0 סוכר, 0 שומן, וגם 0 כולסטרול – בהחלט מדובר במציאה אמיתית!

מה זה חלבון בקר?

לאוהדי התזונה הקטוגנית או לכל מי שאלרגי למי גבינה וחלב, זה יכול להיות קשה למצוא מקורות טובים של חלבון. אבקת חלבון בקר היא אולי אפשרות שלא חשבתם עליה, או שאולי דווקא כן שמעתם עליה הרבה!

אם אתם רוצים להוסיף חלבון לתזונה שלכם מבלי שתצטרכו לצרוך דג טונה מפחית שעלול להכיל כספית, אבקת חלבון בקר יכולה להיות פתרון מצוין: היא מלאה בחומצות אמינו וחלבון איכותי.

שווה לכם לחשוב על שילוב של בשר אדום רזה בתזונה שלכם: בנוסף לכמויות חלבון אדירות, הוא גדוש בוויטמינים מקבוצת B, סלניום ואבץ.

נתחים רזים של בקר מכילים פחות מ-10 גרם שומן ו-4.5 גרם או פחות שומן רווי למנה של 3.5 גרם (22).

מחקר אחד מצא כי בקר הצליח לסייע בייצור של סינתזת חלבון אצל המשתתפים במחקר, וגם סיפק חומצות אמינו הכרחיות לסינתזה מוגברת של חלבונים. אפשר להשוות חלבון בקר לחלבון מי גבינה או קזאין, רק בלי הנגזרות של החלב (23).

למה להשתמש באבקות חלבון?

קודם כל, המובן מאליו: אבקות חלבון מהוות מקור נוח ומרוכז של חלבון איכותי.

וחלבון איכותי, הוא משהו שצריך הרבה מאוד ממנו במיוחד כשעוסקים בפעילות גופנית עצימה, או אם פשוט קשה לכם לקבל את כמות החלבון היומית שלכם רק מהמזון שאתם אוכלים.

חלק מהיתרונות שיש לצריכת חלבון בתור תוסף תזונה הם:

  • הגדלת מסת שריר
  • הורדת התאבון
  • ירידה במסת שומן
  • הגדלת שריר רזה

וגם אם אתם לא מחפשים אף אחד מאלה, כמות מספקת של חלבון היא חיונית לשמירה על משקל תקין של הגוף.

אבקות חלבון יכולות גם לעזור מאוד עם דיאטה או "המסע" שלכם להורדת הקילוגרמים: אפשר להוסיף אותן לתזונה המורכבת מהרבה חלבון ומעט פחמימות, כדי לעזור לשרוף את השומן ולהעלות את מסת השריר.

מה נחשב לחלבון איכותי?

בעקרון, מקור החלבון שיש באבקות, הוא בבעלי חיים או בצמחים כגון:

  • דגים
  • בשר אדום
  • עופות
  • ביצים
  • אפונה
  • קינואה
  • חלב
  • ובעלי חיים וצמחים אחרים

החלבונים האלה מכילים את כל חומצות האמינו הנחוצות לגוף האדם, יש להם ערך ביולוגי גבוה, והם מתעכלים טוב במערכת העיכול שלנו. הרבה מאבקות החלבון האלה מועשרות בויטמינים ומינרלים נוספים, כאשר סידן הוא התוספת הכי נפוצה.

אבקות חלבון: סיכום ומסקנות

תמונת שחור ולבן של בחור צעיר שמחייך למצלמה

הגעתם לקו הסיום! איזה יופי! אז בואו נעשה סקירה מהירה על כל מה שלמדנו.

למדנו על מדוע אנשים צורכים חלבון ומה נחשב לחלבון איכותי. למדנו על סוגים שונים של חלבון ולאיזו מטרה כל אחד מהם מתאים.

אנחנו מקווים שהמדריך הזה על סוגי החלבונים השונים יעזור לכם להגיע ליעדים שלכם, באין אם מדובר בבריאות או בספורט. אם המדריך עזר לך, נשמח שתשתף אותו עם אנשים נוספים!

איתן לוי
איתן לוי

איתן לוי הוא דמות פיקטיבית של המומחה הכי גדול בעולם לאורח חיים בריא, תוספי תזונה, ויטמינים, וכל מה שקשור לגוף חזק, בריא ואנרגטי.

6 תגובות
  1. האם אבקת חלבון מי גבינה היא נטולת סוכר? האם אתם מבצעים משלוחים בתל אביב?

    • היי לימור,
      אנחנו רק עושים סקירות על המוצרים השונים, לא מוכרים אותם בעצמינו 🙂
      חלק מהאבקות הן בלי סוכר וחלק עם – תבדקי את רשימת הרכיבים של כל אחת מהן כדי לקבל תמונה ברורה יותר.

      • סליחה על אורך השאלה, אבל זה קריטי בשבילי…
        מאד התלהבתי מהידע העשיר שלך על אבקות חלבונים.

        לפני כ-17.5 שנים לקחתי תרופה אנטי דכאונית שנקראת רסיטל (לטיפול בגמגום) חצי כדור כל יום למשך 10 ימים

        הפסקתי אחרי 10 ימים כי היו לי תופעות לואי קשות מאד של
        בחילות
        קשיים בשינה
        חוסר שיווי משקל ואנרגיה
        חולשה בכל השרירים
        אח"כ גם לא יכולתי לישון בכלל!!
        אע"פ שהפסקתי את התרופה עדיין נמשכו לי התופעות לואי
        לא ישנתי במשך 12 יום ולילה רצוף!!!

        אחרי כ- חודש הציעו לי לעשות ספורט
        עשיתי ספורט רציני במשך כשבועיים
        חזר לי השיווי משקל והאנרגיה(לא מושלם כמו שהיה לי לפני הרסיטל)

        אחרי חודש וחצי שלא עשיתי ספורט, חזרו לי הזרמים והאי שקט בראש והחוסר שיויי משקל והחוסר אנרגיה והחולשה בכל השרירים, עיכול איטי.

        ניסיתי לעשות שוב פעם ספורט אך לא הצלחתי רצוף.
        הלכתי לד"ר יהודה הלפרין מירושלים (רופא אלטרנטיבי באמצעות מטוטלת)

        הוא ב"ה הקל לי מאד על הזרמים וההרגשות הלא טובות
        אך עדיין עד עכשיו נשאר לי החוסר שיווי משקל והחוסר אנרגיה והחולשה בשרירים והעיכול האיטי.

        בשנים האחרונות יש לי אפילו ירידת אנרגיה חזקה
        חולשה חזקה יותר בשרירים שזה גם משפיע על הכח גברא.

        גם כשאני מנסה לעשות ספורט כיום זה מאד קשה לשקם את הגוף שלי.

        הרסיטל דווקא שיפרה מאד את הדיבור והביטחון העצמי שלי לדבר בציבור.

        ניסיתי לצאת מכל זה ע"י תרופות אנטי דיכאוניות אחרות, אך לא עזרו כלום גם ניסיתי 2 אנטי פסיכוטיות.

        לפני כמה שנים השתתפתי באירוע משפחתי של בר מצוה במוצ"ש(אני מדגיש מוצ"ש בגלל שבדר"כ הבטן מליאה ואין חשק לאכול) אחרי שאכלתי שם "קבב" על האש
        כמה שעות אחרי זה הרגשתי שיפור משמעותי בחולשה בשרירים, בעיכול וגם בכח גברא כל מוצ"ש וכל יום ראשון הרגשתי מצויין, אך אח"כ זה דעך

        לא פעם ראשונה שה"קבב" שיפר לי קצת את החולשה בשרירים והכח גברא.
        אותו בשר בקר כשמבשלים אותו על סיר לא פועל לי בגוף כלום. רק כשצולים אותו על האש זה פועל לי בגוף מידי פעם את החיזוק באנרגיה והשרירים.

        אך בתקופה האחרונה גם זה לא עוזר מרוב החולשה היתירה והחוסר אנרגיה שיש לי.

        מעניין אותי לדעת לפי נסיונך איזה חומר יש בבשר על האש (ולא מבושל בסיר) שמעלה לי את האנרגיה והשרירים וכו'?
        ניסיתי קצת את החלבון קריאטין
        כמה ימים, אך לא הרגשתי משהו מיוחד כמו הקבב (בעיקר חלק של בשר מספר 2 – צלעות בקר)

        תודה.

        • שלום אלי,
          נשמע שאכן המקרה שלך מורכב –
          יש להיוועץ ברופא המטפל וכן בתזונאי מוסמך שידאגו לבדיקות והתאמות אישיות למתן מענה ספציפי עבורך.

          בהצלחה!

  2. תודה רבה על המדריך המקיף והמושקע!! סיבה נוספת לצריכת אבקת חלבון שלא צויינה כאן, היא לשמש כעזר בתזונה של ילדה צמחונית (שלא אוהבת ביצים!). מה היית הכי ממליץ במקרה כזה – של גדילה והתפתחות של ילדות, ולאו דווקא בניית שריר לספורטאיות?

    • שלום אריאל,
      בגדול כל אלבקות החלבון כשמן – מכילות חלבון ונועדו לשמש כתוסף המשלים אותו.
      יש להיוועץ עם תזונאי\ת ורופא מוסמך שכן מדובר במקרה אינדיבידואלי שבו יש ככל הנראה לבצע בדיקות דם והתאמה אישית עבור הילדה.

השאירו תגובה

ויטה פלוס
Logo